Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22069
Author: | Γκίνος, Μηνάς |
Title: | Αξιοποίηση των Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ) στην εκμάθηση της ποντιακής διαλέκτου |
Date Issued: | 2018 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Supervisor: | Φαχαντίδης, Νικόλαος |
Abstract: | Η Ρομποτική Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ) είναι η ανάπτυξη ρομπότ με χαρακτηριστικά κοινωνικής συμπεριφοράς, που σκοπό έχουν να υποστηρίξουν, μέσω κοινωνικής αλληλεπίδρασης, τους χρήστες τους κατά την πραγματοποίηση διαφόρων εργασιών. Ένας από τους τομείς όπου αξιοποιείται η ΡΚΑ είναι η διδασκαλία της ξένης/δεύτερης γλώσσας κυρίως σε παιδιά. Τα Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής, μέσω της κοινωνικής σχέσης που αναπτύσσουν με τους ανθρώπους, δημιουργούν κίνητρα, διαμορφώνουν στάσεις κατάλληλες και αναπτύσσουν κατάλληλες συνθήκες για την υποστήριξη της μάθησης. Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε προκειμένου να εξετάσει κατά πόσο ένα ΡΚΑ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της ποντιακής διαλέκτου σε ενήλικες. Για τον σκοπό αυτόν σχεδιάστηκαν τέσσερις διδακτικές δραστηριότητες με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, ενταγμένους στο πρόγραμμα σπουδών των μαθημάτων. Τριάντα συνολικά μαθητές έλαβαν μέρος, ατομικά, στη διδακτική αυτή παρέμβαση και στη συνέχεια διατύπωσαν τις εντυπώσεις και τις απόψεις τους σε ατομική συνέντευξη. Παράλληλα διενεργήθηκε βιντεοσκόπηση των δραστηριοτήτων. Τα ερευνητικά δεδομένα αναλύθηκαν με βάση τις μεθόδους της ποιοτικής έρευνας. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες είδαν θετικά το εγχείρημα. Η αλληλεπίδραση με το ΡΚΑ ενίσχυσε τη θετική διάθεση για μάθηση και κέντρισε το ενδιαφέρον τους. Οι συμμετέχοντες σχολίασαν θετικά το γεγονός ότι είχαν τη δυνατότητα να εξασκηθούν στις γλωσσικές δραστηριότητες με έναν εναλλακτικό, ευχάριστο τρόπο. Επισήμαναν ωστόσο την έλλειψη της βαθύτερης και πιο ουσιαστικής επικοινωνίας που επιτυγχάνεται μεταξύ ανθρώπων, έλλειψη που είναι αποτέλεσμα των, προς το παρόν ανεπίλυτων, σχεδιαστικών αδυναμιών των ρομπότ. Οι ενδείξεις είναι ωστόσο θετικές και η χρήση της ΡΚΑ στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας των ενηλίκων παρουσιάζει ενδιαφέρον για περαιτέρω έρευνα. |
Keywords: | Ρομποτική κοινωνικής αρωγής Εκπαίδευση ενηλίκων Διδασκαλία διαλέκτου Διδασκαλία δεύτερης γλώσσας ΝΑΟ Ποντιακή διάλεκτος. |
Information: | Μεταπτυχιακή Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018. |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
GkinosMinasMsc2018.pdf | 1.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.