Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22069
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΓκίνος, Μηνάςel
dc.date.accessioned2018-07-08T18:09:40Z-
dc.date.available2018-07-08T18:09:40Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22069-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ Ρομποτική Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ) είναι η ανάπτυξη ρομπότ με χαρακτηριστικά κοινωνικής συμπεριφοράς, που σκοπό έχουν να υποστηρίξουν, μέσω κοινωνικής αλληλεπίδρασης, τους χρήστες τους κατά την πραγματοποίηση διαφόρων εργασιών. Ένας από τους τομείς όπου αξιοποιείται η ΡΚΑ είναι η διδασκαλία της ξένης/δεύτερης γλώσσας κυρίως σε παιδιά. Τα Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής, μέσω της κοινωνικής σχέσης που αναπτύσσουν με τους ανθρώπους, δημιουργούν κίνητρα, διαμορφώνουν στάσεις κατάλληλες και αναπτύσσουν κατάλληλες συνθήκες για την υποστήριξη της μάθησης. Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε προκειμένου να εξετάσει κατά πόσο ένα ΡΚΑ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της ποντιακής διαλέκτου σε ενήλικες. Για τον σκοπό αυτόν σχεδιάστηκαν τέσσερις διδακτικές δραστηριότητες με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, ενταγμένους στο πρόγραμμα σπουδών των μαθημάτων. Τριάντα συνολικά μαθητές έλαβαν μέρος, ατομικά, στη διδακτική αυτή παρέμβαση και στη συνέχεια διατύπωσαν τις εντυπώσεις και τις απόψεις τους σε ατομική συνέντευξη. Παράλληλα διενεργήθηκε βιντεοσκόπηση των δραστηριοτήτων. Τα ερευνητικά δεδομένα αναλύθηκαν με βάση τις μεθόδους της ποιοτικής έρευνας. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες είδαν θετικά το εγχείρημα. Η αλληλεπίδραση με το ΡΚΑ ενίσχυσε τη θετική διάθεση για μάθηση και κέντρισε το ενδιαφέρον τους. Οι συμμετέχοντες σχολίασαν θετικά το γεγονός ότι είχαν τη δυνατότητα να εξασκηθούν στις γλωσσικές δραστηριότητες με έναν εναλλακτικό, ευχάριστο τρόπο. Επισήμαναν ωστόσο την έλλειψη της βαθύτερης και πιο ουσιαστικής επικοινωνίας που επιτυγχάνεται μεταξύ ανθρώπων, έλλειψη που είναι αποτέλεσμα των, προς το παρόν ανεπίλυτων, σχεδιαστικών αδυναμιών των ρομπότ. Οι ενδείξεις είναι ωστόσο θετικές και η χρήση της ΡΚΑ στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας των ενηλίκων παρουσιάζει ενδιαφέρον για περαιτέρω έρευνα.el
dc.format.extent151el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΡομποτική κοινωνικής αρωγήςel
dc.subjectΕκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.subjectΔιδασκαλία διαλέκτουel
dc.subjectΔιδασκαλία δεύτερης γλώσσαςel
dc.subjectΝΑΟel
dc.subjectΠοντιακή διάλεκτος.el
dc.titleΑξιοποίηση των Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ) στην εκμάθηση της ποντιακής διαλέκτουel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GkinosMinasMsc2018.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.