Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21999
Author: | Ζαφειριάδου, Αικατερίνη |
Title: | Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ στη συστάδα Β1.3 |
Date Issued: | 2018 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Supervisor: | Δαγδιλέλης, Βασίλειος |
Abstract: | Η παρούσα έρευνα μελετά τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου στη συστάδα Β1.3 κλάδων μαθηματικών, οικονομολόγων και πληροφορικής στην πρώτη περίοδο εφαρμογής του προγράμματος. Αντικείμενο της αποτελεί η αξιολόγηση του επιμορφωτικού προγράμματος τόσο από την σκοπιά των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών όσο και από την μεριά των επιμορφωτών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2017. Το δείγμα αποτελούσαν 150 επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί και 6 επιμορφωτές. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο για τους επιμορφούμενους και η ημιδομημένη συνέντευξη για τους επιμορφωτές. Τα αποτελέσματα των ερευνών έδειξαν ότι όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για τα επιμορφωτικά προγράμματα γύρω από τις νέες τεχνολογίες. Χρησιμοποιούν κυρίως το διαδίκτυο και τις εφαρμογές γραφείου τόσο στον ελεύθερο χρόνο τους όσο και στην καθημερινή διδακτική τους πρακτική. Αποφεύγουν ψηφιακά εργαλεία όπως τα blogs και τα wikis. Δεν χρησιμοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία με συστηματικό τρόπο στις σχολικές αίθουσες. Από την πλευρά της αξιολόγησης του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι έμειναν αρκετά ικανοποιημένοι από την οργάνωση και την λειτουργία του προγράμματος. Ιδιαίτερα, ικανοποιήθηκαν από το πρόγραμμα σπουδών, από τις εισηγήσεις και από τις μεθόδους διδασκαλίας που χρησιμοποίησε το διδακτικό προσωπικό που χαρακτηρίστηκε συνολικά αξιόλογο. Από την σκοπιά των γνώσεων που κατακτήθηκαν και των στάσεων τους απέναντι στις ΤΠΕ, οι εκπαιδευτικοί είναι αρκετά ικανοποιημένοι. Αισθάνονται αυτοπεποίθηση και νιώθουν έτοιμοι να ενσωματώσουν τις νέες τεχνολογίες στην τάξη τους. Οι επιμορφωτές με την σειρά τους κρίνουν το πρόγραμμα επιμόρφωσης ικανοποιητικό όσον αφορά θέματα λειτουργίας. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, κατάφεραν να μετατρέψουν την ανομοιογένεια των ειδικοτήτων σε πλεονέκτημα της διδακτικής τους πρακτικής. Ωστόσο, παραθέτουν και κάποιες βελτιώσεις του προγράμματος. |
Keywords: | Επιμόρφωση ΤΠΕ Αξιολόγηση Απόψεις εκπαιδευτικών Πληροφορικοί Μαθηματικοί Οικονομολόγοι |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018. |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ZafeiriadouAikateriniMsc2018.pdf | 2.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License