Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21830
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.authorΤσίτσουλα, Ολυμπίαel
dc.date.accessioned2018-04-12T09:11:34Z-
dc.date.available2018-04-12T09:11:34Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21830-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση του θέματος της κοινωνικής στήριξης που παρέχεται σε μαθητές με προβλήματα όρασης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από τους βλέποντες συμμαθητές και τους καθηγητές τους. Η αναγκαιότητα της έρευνας πηγάζει από τον καταλυτικό ρόλο της κοινωνικής στήριξης στη ζωή και την ευημερία των εφήβων με προβλήματα όρασης. Στο πλαίσιο της εργασίας επιτεύχθηκαν οι εξής στόχοι: α) Η διερεύνηση και η σύγκριση των δύο βασικών κατηγοριών της κοινωνικής στήριξης, πρακτική και συναισθηματική από τους συμμαθητές και τους καθηγητές, μέσω μιας τροποποιημένης έκδοσης του ερωτηματολογίου για Έλληνες ενήλικες που δημιούργησαν οι Papakonstantinou και Papadopoulos (2010), β) Η διερεύνηση του πώς αξιολογούν οι ίδιοι οι μαθητές με μειωμένη όραση ή τύφλωση την κοινωνική στήριξη που λαμβάνουν από τους βλέποντες συμμαθητές, τους καθηγητές και το προσωπικό του σχολείου, και πόσο σημαντική είναι για αυτούς, μέσω του ερωτηματολογίου Child and Adolescent Social Support Scale (CASSS• Malecki et al., 1999) και συγκεκριμένα τη Level 2 έκδοση, η οποία αφορά μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, και γ) Η σύγκριση των παραπάνω αποτελεσμάτων. Από τα αποτελέσματα των παραπάνω ερευνών, προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα: α) Οι καθηγητές παρέχουν σε σημαντικό βαθμό περισσότερη συναισθηματική στήριξη σε σχέση με την πρακτική στήριξη στους μαθητές με προβλήματα όρασης, ενώ οι βλέποντες συμμαθητές με μικρή διαφορά ακριβώς το αντίθετο, β) Συγκρίνοντας καθηγητές και βλέποντες συμμαθητές, οι καθηγητές παρέχουν περισσότερη κοινωνική στήριξη, τόσο πρακτική όσο και συναισθηματική, σε σχέση με τους συμμαθητές, γ) Οι μαθητές με τύφλωση λαμβάνουν περισσότερη πρακτική στήριξη από τους βλέποντες συμμαθητές τους εν συγκρίσει με τους μαθητές με μειωμένη όραση, και δ) Επαληθεύοντας τα παραπάνω, τα αποτελέσματα του CASSS έδειξαν ότι, οι έφηβοι με προβλήματα όρασης αξιολογούν πως δέχονται εμφανώς περισσότερη κοινωνική στήριξη από τους καθηγητές τους, ενώ με μεγάλη διαφορά ακολουθούν οι συμμαθητές και το προσωπικό του σχολείου.el
dc.format.extent90el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΚοινωνική στήριξηel
dc.subjectΟπτική αναπηρίαel
dc.subject'Εφηβοιel
dc.subjectΔευτεροβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.subjectCASSSen
dc.titleΚοινωνική στήριξη σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου με προβλήματα όρασης από τους βλέποντες συμμαθητές και τους καθηγητές.el
dc.title.alternativeSocial support provided to high school students with visual impairment by their sihgted clasmates and teachersen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsitsoulaOlympiaMsc2018.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons