Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21830
Συγγραφέας: Τσίτσουλα, Ολυμπία
Τίτλος: Κοινωνική στήριξη σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου με προβλήματα όρασης από τους βλέποντες συμμαθητές και τους καθηγητές.
Αλλοι τίτλοι: Social support provided to high school students with visual impairment by their sihgted clasmates and teachers
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση του θέματος της κοινωνικής στήριξης που παρέχεται σε μαθητές με προβλήματα όρασης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από τους βλέποντες συμμαθητές και τους καθηγητές τους. Η αναγκαιότητα της έρευνας πηγάζει από τον καταλυτικό ρόλο της κοινωνικής στήριξης στη ζωή και την ευημερία των εφήβων με προβλήματα όρασης. Στο πλαίσιο της εργασίας επιτεύχθηκαν οι εξής στόχοι: α) Η διερεύνηση και η σύγκριση των δύο βασικών κατηγοριών της κοινωνικής στήριξης, πρακτική και συναισθηματική από τους συμμαθητές και τους καθηγητές, μέσω μιας τροποποιημένης έκδοσης του ερωτηματολογίου για Έλληνες ενήλικες που δημιούργησαν οι Papakonstantinou και Papadopoulos (2010), β) Η διερεύνηση του πώς αξιολογούν οι ίδιοι οι μαθητές με μειωμένη όραση ή τύφλωση την κοινωνική στήριξη που λαμβάνουν από τους βλέποντες συμμαθητές, τους καθηγητές και το προσωπικό του σχολείου, και πόσο σημαντική είναι για αυτούς, μέσω του ερωτηματολογίου Child and Adolescent Social Support Scale (CASSS• Malecki et al., 1999) και συγκεκριμένα τη Level 2 έκδοση, η οποία αφορά μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, και γ) Η σύγκριση των παραπάνω αποτελεσμάτων. Από τα αποτελέσματα των παραπάνω ερευνών, προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα: α) Οι καθηγητές παρέχουν σε σημαντικό βαθμό περισσότερη συναισθηματική στήριξη σε σχέση με την πρακτική στήριξη στους μαθητές με προβλήματα όρασης, ενώ οι βλέποντες συμμαθητές με μικρή διαφορά ακριβώς το αντίθετο, β) Συγκρίνοντας καθηγητές και βλέποντες συμμαθητές, οι καθηγητές παρέχουν περισσότερη κοινωνική στήριξη, τόσο πρακτική όσο και συναισθηματική, σε σχέση με τους συμμαθητές, γ) Οι μαθητές με τύφλωση λαμβάνουν περισσότερη πρακτική στήριξη από τους βλέποντες συμμαθητές τους εν συγκρίσει με τους μαθητές με μειωμένη όραση, και δ) Επαληθεύοντας τα παραπάνω, τα αποτελέσματα του CASSS έδειξαν ότι, οι έφηβοι με προβλήματα όρασης αξιολογούν πως δέχονται εμφανώς περισσότερη κοινωνική στήριξη από τους καθηγητές τους, ενώ με μεγάλη διαφορά ακολουθούν οι συμμαθητές και το προσωπικό του σχολείου.
Λέξεις Κλειδιά: Κοινωνική στήριξη
Οπτική αναπηρία
'Εφηβοι
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
CASSS
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsitsoulaOlympiaMsc2018.pdf2.02 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons