Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21080
Author: Χατζή, Αρχοντούλα
Title: Η διαχείριση του χρόνου της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και η αυτο-αποτελεσματικότητά της.
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Τις τελευταίες δεκαετίες υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για τη συμβολή της διαχείρισης του χρόνου στη διοίκηση των οργανισμών. Οι οργανισμοί, οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες, ακολουθούν τις αρχές της διοίκησης, οι οποίες σε συγκερασμό με τη διαχείριση χρόνου προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Στις μέρες μας η αναγνώριση της σημασίας της διαχείρισης του χρόνου μετατοπίστηκε και στο χώρο της εκπαίδευσης ως παράγοντας που βελτιώνει την ποιότητα στις παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες και καταπολεμά το άγχος. Τα δεδομένα, που διαρκώς αλλάζουν, απαιτούν ένα σχολείο ευέλικτο και καινοτόμο, προσαρμοσμένο στις αλλαγές και ικανό να παρέχει γνώση στο πλαίσιο της κοινωνίας της πληροφορίας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει βασικά ζητήματα διαχείρισης χρόνου και αποτελεσματικής διοίκησης σε θεωρητικό επίπεδο, μέσα από τις απόψεις θεωρητικών του πεδίου όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Επίσης, αναλύεται και το πρακτικό πεδίο, ερευνώντας και μελετώντας τον τρόπο διαχείρισης του εργασιακού χρόνου των Προϊσταμένων νηπιαγωγείων στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, Ελλάδα. Επιπρόσθετα, η παρούσα εργασία εξετάζει αν και κατά πόσο οι παράγοντες και οι στρατηγικές της διαχείρισης χρόνου, που χρησιμοποιούν οι Προϊσταμένες επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 73 Προϊσταμένες σχολικών μονάδων του ΠΥΣΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, οι οποίες απάντησαν σε ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από τέσσερα μέρη. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα SPSS.
Keywords: Σχολική αποτελεσματικότητα
Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatziArchontoulaMsc2017.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons