Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20904
Συγγραφέας: Γούλιας, Γεώργιος
Τίτλος: Εναλλακτικές στρατηγικές ανάπτυξης κατασκευαστικών εταιριών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Σουμπενιώτης, Δημήτριος
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής εργασία είναι να παράσχει κάποιες εναλλακτικές, προς την συνήθη κατασκευαστική δραστηριότητα, προτάσεις στρατηγικών που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες που θέτει η ύφεση στον κατασκευαστικό κλάδο. Στην διπλωματική εργασία αρχικά γίνεται μία παρουσίαση της ιστορικής εξέλιξης της στρατηγικής διοίκησης και ταυτόχρονα παρουσιάζονται τα στάδια – διαδικασίες διαμόρφωσης μίας στρατηγικής μίας επιχείρησης. Στην συνέχεια αναλύεται το περιβάλλον μίας επιχείρησης του κατασκευαστικού κλάδου, κάνοντας αρχικά μία ανάλυσης του μάκρο-εξωτερικού περιβάλλοντος με την χρήση της ανάλυσης PEST (ανάλυση πολιτικών, οικονομικών, κοινονικοπολιτιστικών και τεχνολογικών δυνάμεων) και στην συνέχεια γίνεται μία ανάλυση του μίκρο-εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος με την χρήση της ανάλυσης SWOT (Δυνάμεις, Αδυναμίες, Ευκαιρίες και Κίνδυνοι), ώστε να αναγνωριστούν όλες οι συνθήκες, ευκαιρίες και απειλές που θα επηρεάσουν την επιλογή των στρατηγικών. Τέλος διατυπώνονται προτάσεις εναλλακτικών στρατηγικών καθώς και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που αυτές έχουν. Στα πλαίσια της διπλωματικής διαπιστώνεται η ύφεση στην κατασκευαστική δραστηριότητα και η αδυναμία και απροθυμία των φυσικών προσώπων να επενδύσουν σε ακίνητα. Οι νέες στρατηγικές των κατασκευαστικών επιχειρήσεων θα πρέπει να στοχεύουν στην εξειδίκευση σε δραστηριότητες συναφείς με την κατασκευή όπως τα δομικά υλικά ή σχετικές με το γνωστικό αντικείμενο και τις δραστηριότητες του μηχανικού όπως ψηφιακά προγράμματα. Ταυτόχρονα αναγνωρίζεται η ανάγκη επέκτασης των δραστηριοτήτων ή προώθησης των προϊόντων σε άλλες αγορές που είναι οικονομικά πιο εύρωστες και σε ανάπτυξη. Σε κάθε περίπτωση στρατηγικής ως βασικό πλεονέκτημα των κατασκευαστικών και μηχανικών αναδεικνύεται το καλό όνομα και η εμπειρία ενώ ως βασικό μειονέκτημα το πρόβλημα χρηματοδότησης είτε με ίδια είτε με ξένα κεφάλαια.
Λέξεις Κλειδιά: Εναλλακτικές στρατηγικές
Κατασκευαστικές
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GouliasGeorgiosMsc2017.pdf1.8 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.