Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20683
Author: Σαρακατσιάνου, Δήμητρα
Title: Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ενηλίκων για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: πιλοτική εφαρμογή σε πρόγραμμα πληροφοριακής παιδείας
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Abstract: Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών αλλά και η αναβάθμιση των εκπαιδευτικών πρακτικών στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας από τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες αποτελεί ένα αναμφισβήτητο γεγονός. Η βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελεί το κίνητρο για την ανίχνευση εναλλακτικών προσεγγίσεων στο τρόπο διεξαγωγής των προγραμμάτων αυτών. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάστηκε μία εκπαιδευτική παρέμβαση διάρκειας 3 εβδομάδων για την διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου «Πρότυπα και εργαλεία διαχείρισης βιβλιογραφίας & βιβλιογραφικών αναφορών». Η μορφή εκπαίδευσης που υιοθετήθηκε είναι το μοντέλο της μεικτής e-μάθησης, το οποίο συνδυάζει τόσο διά ζώσης συναντήσεις όσο και ασύγχρονες εξ αποστάσεως δραστηριότητες υποστηρικτικού χαρακτήρα. Για την ανάπτυξη των εξ αποστάσεως δραστηριοτήτων αξιοποιήθηκε το LAMS (Learning Activity Management System), το οποίο επιτρέπει την από απόσταση εκπαίδευση αλλά και την δημιουργία ψηφιακών σχεδίων μαθημάτων που δύναται να ενσωματώνουν διάφορες διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές. Στο ίδιο πλαίσιο αναπτύχθηκε μία πρότυπη (template) ακολουθία μαθησιακών δραστηριοτήτων που βασίζεται στην στρατηγική της απαγωγικής διδασκαλίας για την κατάκτηση εννοιών και ενσωματώνει τις αρχές της Ανδραγωγικής θεωρίας. Η πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής παρέμβασης σε ένα περιορισμένο δείγμα εκπαι-δευομένων και σε πραγματικές συνθήκες, οδήγησε στην άντληση χρήσιμων πληροφοριών και εμπειριών που μας κατεύθυναν στην εύρεση εναλλακτικών διαδρομών δράσης. Η θετική στάση των εκπαιδευομένων από την εφαρμογή του προγράμματος αποτελεί ένα ενθαρρυντικό στοιχείο. Ωστόσο, ο προαιρετικός χαρακτήρας του προγράμματος αλλά και η έλλειψη διαθέσιμου χρόνου είναι δύο βασικοί παράγοντες που φαίνεται ότι επιδρούν σημαντικά στην ομαλή διεξαγωγή προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας.
Keywords: LAMS
Μεικτής Ηλεκτρονική Μάθησης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SarakatsianouDimitraMsc2017.pdf5.95 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons