Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20683
Συγγραφέας: Σαρακατσιάνου, Δήμητρα
Τίτλος: Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ενηλίκων για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: πιλοτική εφαρμογή σε πρόγραμμα πληροφοριακής παιδείας
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Περίληψη: Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών αλλά και η αναβάθμιση των εκπαιδευτικών πρακτικών στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας από τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες αποτελεί ένα αναμφισβήτητο γεγονός. Η βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελεί το κίνητρο για την ανίχνευση εναλλακτικών προσεγγίσεων στο τρόπο διεξαγωγής των προγραμμάτων αυτών. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάστηκε μία εκπαιδευτική παρέμβαση διάρκειας 3 εβδομάδων για την διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου «Πρότυπα και εργαλεία διαχείρισης βιβλιογραφίας & βιβλιογραφικών αναφορών». Η μορφή εκπαίδευσης που υιοθετήθηκε είναι το μοντέλο της μεικτής e-μάθησης, το οποίο συνδυάζει τόσο διά ζώσης συναντήσεις όσο και ασύγχρονες εξ αποστάσεως δραστηριότητες υποστηρικτικού χαρακτήρα. Για την ανάπτυξη των εξ αποστάσεως δραστηριοτήτων αξιοποιήθηκε το LAMS (Learning Activity Management System), το οποίο επιτρέπει την από απόσταση εκπαίδευση αλλά και την δημιουργία ψηφιακών σχεδίων μαθημάτων που δύναται να ενσωματώνουν διάφορες διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές. Στο ίδιο πλαίσιο αναπτύχθηκε μία πρότυπη (template) ακολουθία μαθησιακών δραστηριοτήτων που βασίζεται στην στρατηγική της απαγωγικής διδασκαλίας για την κατάκτηση εννοιών και ενσωματώνει τις αρχές της Ανδραγωγικής θεωρίας. Η πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής παρέμβασης σε ένα περιορισμένο δείγμα εκπαι-δευομένων και σε πραγματικές συνθήκες, οδήγησε στην άντληση χρήσιμων πληροφοριών και εμπειριών που μας κατεύθυναν στην εύρεση εναλλακτικών διαδρομών δράσης. Η θετική στάση των εκπαιδευομένων από την εφαρμογή του προγράμματος αποτελεί ένα ενθαρρυντικό στοιχείο. Ωστόσο, ο προαιρετικός χαρακτήρας του προγράμματος αλλά και η έλλειψη διαθέσιμου χρόνου είναι δύο βασικοί παράγοντες που φαίνεται ότι επιδρούν σημαντικά στην ομαλή διεξαγωγή προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας.
Λέξεις Κλειδιά: LAMS
Μεικτής Ηλεκτρονική Μάθησης
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SarakatsianouDimitraMsc2017.pdf5.95 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons