Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20421
Author: Ακριτίδης, Χαράλαμπος
Title: Η Βραχεία πειραματική ανάλυση ως αξιολογική μέθοδος παρεμβάσεων στα Μαθηματικά
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η αξιολόγηση της Βραχείας Πειραματικής Ανάλυσης, ως μεθόδου εντοπισμού αποτελεσματικών παρεμβάσεων, για μαθητές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ευχέρεια στους μαθηματικούς υπολογισμούς. Στους έξι μαθητές της Β΄ Δημοτικού, που συμμετείχαν στην έρευνα, εφαρμόστηκαν η Βραχεία πειραματική Ανάλυση και η Εκτεταμένη Ανάλυση, προκειμένου να αξιολογήσουν τις επιδράσεις μιας ποικιλίας εμπειρικά υποστηριζόμενων μαθηματικών παρεμβάσεων όσον αφορά την ευχέρεια στους μαθηματικούς υπολογισμούς. Κατά τη διάρκεια της Βραχείας Πειραματικής Ανάλυσης εφαρμόστηκαν τέσσερις παρεμβάσεις σε κάθε μαθητή. Η καλύτερη και η χειρότερη παρεμβάση, όπως προέκυψαν από τη Βραχεία Πειραματική Ανάλυση, εφαρμόστηκαν στην Εκτεταμένη Ανάλυση. Τα αποτελέσματα, που προέκυψαν, μέσω της οπτικής ανάλυσης των δεδομένων, είναι θετικά, ως προς την προβλεπτική δυνατότητα της μεθόδου της Βραχείας Πειραματικής Ανάλυσης, όσον αφορά την ανταπόκριση του μαθητή στις εφαρμοζόμενες παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της Εκτεταμένης ανάλυσης, και ως προς την πρόβλεψη της καταλληλότερης παρέμβασης, από τις εφαρμοζόμενες, για έναν μαθητή. Υπήρξε μια μεταβλητότητα ως προς τη διάκριση της διαφορετικής επίδρασης των παρεμβάσεων, κατά την εφαρμογή τους, στη φάση της Βραχείας Πειραματικής Ανάλυσης.
Keywords: Εκτεταμένη ανάλυση
Βάση σύγκρισης
Μαθητές Δημοτικού σχολείου
Ευχέρεια στους μαθηματικούς υπολογισμούς
Ανταπόκριση στην παρέμβαση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AkritidisCharalamposMsc2017.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons