Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20417
Συγγραφέας: Παρθένη, Ευαγγελία
Τίτλος: Εξ αποστάσεως επιμόρφωση στην Εκπαιδευτική Ρομποτική και στο προγραμματιζόμενο παιχνίδι Bee-bot: μελέτη περίπτωσης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Περίληψη: Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με ευέλικτους τρόπους, που συνδέει τη θεωρία με την πράξη και βοηθάει στην εισαγωγή καινοτομιών συμβάλλει τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική ανάπτυξη τους. Η παρούσα εργασία σκοπεύει να περιγράψει τις αλλαγές στις γνώσεις, στις στάσεις και στις μεθόδους ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία των εν ενεργεία νηπιαγωγών, ως αποτέλεσμα της ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης τους στην Εκπαιδευτική Ρομποτική (ΕΡ) και στο προγραμματιζόμενο παιχνίδι Bee-bot, σε συνδυασμό με εφαρμογή της νέας γνώσης στην πράξη. Για την επίτευξη του στόχου αυτού σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε μία επιμορφωτική δράση μέσω του Σύστηματος Διαχείρισης Μάθησης Moodle, από όπου οι συμμετέχουσες νηπιαγωγοί επιμορφώνονταν με την καθοδήγηση της ερευνήτριας. Η προσέγγιση του θέματος επιλέχθηκε να γίνει μέσα από μία ποιοτική έρευνα με την αξιοποίηση της στρατηγικής της μελέτης περίπτωσης. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσα από δύο συνεντεύξεις (πριν και μετά την επιμόρφωση) και ενός φύλλου παρατήρησης των 11 νηπιαγωγών της έρευνας, που συμπλήρωσαν μετά την εφαρμογή της νέας γνώσης στην πράξη. Η έρευνα αφορά σε νηπιαγωγούς, που έχουν πιστοποιηθεί στο Β΄ Επίπεδο επιμόρφωσης στις ΤΠΕ και υπηρετούν σε σχολεία των νομών Θεσσαλονίκης, Αθηνών, Ιωαννίνων και Πρέβεζας. Η ανάλυση των δεδομένων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι άλλαξαν τόσο οι γνώσεις και οι στάσεις των νηπιαγωγών απέναντι στην ΕΡ και στο προγραμματιζόμενο παιχνίδι, η χρήση του οποίου θεωρούν ότι συμβάλλει στη γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, όσο και οι μέθοδοι ενσωμάτωσης των ΤΠΕ που η χρήση του επιφέρει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συμμετέχουσες νηπιαγωγοί αναγνωρίζουν την ανάγκη να επιμορφώνονται σε θέματα που άπτονται των Νέων Τεχνολογιών προκειμένου να συμβαδίζουν με την Κοινωνία της Γνώσης στα πλαίσια τόσο της καλλιέργειας των μαθητικών ικανοτήτων του 21ου αιώνα όσο και της δικής τους επαγγελματικής ανάπτυξης.
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PartheniEvangeliaMsc2017.pdf1.3 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.