Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20324
Συγγραφέας: Μαντάνης, Νικόλαος
Τίτλος: Βασικές αρχές της τεχνικής του κλαρινέτου
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσικές Τέχνες
Επόπτης Καθηγητής: Μουμουλίδης, Μιλτιάδης
Χασιώτης, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Η παρούσα εργασία δεν αποτελεί τόσο μια βιβλιογραφική ή μουσικολογική έρευνα, όσο μια προσπάθεια συγκέντρωσης πληροφοριών πάνω στη βασική τεχνική του κλαρινέτου και παρουσίασή τους στην ελληνική γλώσσα, με σκοπό το εμπλουτισμό της ελληνικής βιβλιογραφίας. Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται, αντλήθηκαν τόσο από την αγγλική βιβλιογραφία όσο και από τα μαθήματα του προπτυχιακού αλλά και του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (τα μαθήματα κλαρινέτου και τα μαθήματα της διδακτικής του κλαρινέτου), και μπορεί να φανούν χρήσιμες σε σπουδαστές του κλαρινέτου ανεξαρτήτως επιπέδου. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο μηχανισμό της αναπνοής, τη λειτουργία του διαφράγματος και το ρόλο τους στην δημιουργία μιας στήλης του αέρα με τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για τη σωστή παραγωγή του ήχου. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφονται οι δύο κυρίαρχες «σχολές» της μάσκας με αναφορά στα χαρακτηριστικά της καθεμίας, όπως επίσης και ο τρόπος δημιουργίας μιας θεωρητικά σωστής μάσκας από το μηδέν. Στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η λειτουργία του λαιμού και της γλώσσας και αναλύεται η επιρροή τους πάνω στην ποιότητα του ήχου. Υπάρχει μια σύντομη αναφορά πάνω στο ζήτημα των αρμονικών και το πώς η παρουσία τους και η παραγωγή τους συμβάλει σημαντικά αλλά και βελτιώνει συνολικά το ηχόχρωμα του κλαρινέτου. Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζεται η διαδικασία της άρθρωσης στο κλαρινέτο - η επαφή της γλώσσας με το καλάμι - αλλά και τα ζητήματα της καθαρότητας και της ταχύτητας της άρθρωσης. Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην ιδανική λειτουργία και θέση τόσο των δακτύλων πάνω στο σωλήνα του οργάνου όσο και γενικά της θέσης των χεριών για τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και ακρίβεια κατά το παίξιμο του κλαρινέτου.
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Μουσικές Τέχνες (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MantanisNikolaosMsc2017.pdf1.39 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons