Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20324
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜουμουλίδης, Μιλτιάδηςel
dc.contributor.advisorΧασιώτης, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.authorΜαντάνης, Νικόλαοςel
dc.date.accessioned2017-05-16T07:10:47Z-
dc.date.available2017-05-16T07:10:47Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20324-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία δεν αποτελεί τόσο μια βιβλιογραφική ή μουσικολογική έρευνα, όσο μια προσπάθεια συγκέντρωσης πληροφοριών πάνω στη βασική τεχνική του κλαρινέτου και παρουσίασή τους στην ελληνική γλώσσα, με σκοπό το εμπλουτισμό της ελληνικής βιβλιογραφίας. Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται, αντλήθηκαν τόσο από την αγγλική βιβλιογραφία όσο και από τα μαθήματα του προπτυχιακού αλλά και του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (τα μαθήματα κλαρινέτου και τα μαθήματα της διδακτικής του κλαρινέτου), και μπορεί να φανούν χρήσιμες σε σπουδαστές του κλαρινέτου ανεξαρτήτως επιπέδου. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο μηχανισμό της αναπνοής, τη λειτουργία του διαφράγματος και το ρόλο τους στην δημιουργία μιας στήλης του αέρα με τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για τη σωστή παραγωγή του ήχου. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφονται οι δύο κυρίαρχες «σχολές» της μάσκας με αναφορά στα χαρακτηριστικά της καθεμίας, όπως επίσης και ο τρόπος δημιουργίας μιας θεωρητικά σωστής μάσκας από το μηδέν. Στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η λειτουργία του λαιμού και της γλώσσας και αναλύεται η επιρροή τους πάνω στην ποιότητα του ήχου. Υπάρχει μια σύντομη αναφορά πάνω στο ζήτημα των αρμονικών και το πώς η παρουσία τους και η παραγωγή τους συμβάλει σημαντικά αλλά και βελτιώνει συνολικά το ηχόχρωμα του κλαρινέτου. Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζεται η διαδικασία της άρθρωσης στο κλαρινέτο - η επαφή της γλώσσας με το καλάμι - αλλά και τα ζητήματα της καθαρότητας και της ταχύτητας της άρθρωσης. Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην ιδανική λειτουργία και θέση τόσο των δακτύλων πάνω στο σωλήνα του οργάνου όσο και γενικά της θέσης των χεριών για τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και ακρίβεια κατά το παίξιμο του κλαρινέτου.el
dc.format.extent43el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en
dc.titleΒασικές αρχές της τεχνικής του κλαρινέτουel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσικές Τέχνεςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσικές Τέχνες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MantanisNikolaosMsc2017.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons