Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20324
Author: | Μαντάνης, Νικόλαος |
Title: | Βασικές αρχές της τεχνικής του κλαρινέτου |
Date Issued: | 2017 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσικές Τέχνες |
Supervisor: | Μουμουλίδης, Μιλτιάδης Χασιώτης, Κωνσταντίνος |
Abstract: | Η παρούσα εργασία δεν αποτελεί τόσο μια βιβλιογραφική ή μουσικολογική έρευνα, όσο μια προσπάθεια συγκέντρωσης πληροφοριών πάνω στη βασική τεχνική του κλαρινέτου και παρουσίασή τους στην ελληνική γλώσσα, με σκοπό το εμπλουτισμό της ελληνικής βιβλιογραφίας. Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται, αντλήθηκαν τόσο από την αγγλική βιβλιογραφία όσο και από τα μαθήματα του προπτυχιακού αλλά και του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (τα μαθήματα κλαρινέτου και τα μαθήματα της διδακτικής του κλαρινέτου), και μπορεί να φανούν χρήσιμες σε σπουδαστές του κλαρινέτου ανεξαρτήτως επιπέδου. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο μηχανισμό της αναπνοής, τη λειτουργία του διαφράγματος και το ρόλο τους στην δημιουργία μιας στήλης του αέρα με τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για τη σωστή παραγωγή του ήχου. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφονται οι δύο κυρίαρχες «σχολές» της μάσκας με αναφορά στα χαρακτηριστικά της καθεμίας, όπως επίσης και ο τρόπος δημιουργίας μιας θεωρητικά σωστής μάσκας από το μηδέν. Στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η λειτουργία του λαιμού και της γλώσσας και αναλύεται η επιρροή τους πάνω στην ποιότητα του ήχου. Υπάρχει μια σύντομη αναφορά πάνω στο ζήτημα των αρμονικών και το πώς η παρουσία τους και η παραγωγή τους συμβάλει σημαντικά αλλά και βελτιώνει συνολικά το ηχόχρωμα του κλαρινέτου. Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζεται η διαδικασία της άρθρωσης στο κλαρινέτο - η επαφή της γλώσσας με το καλάμι - αλλά και τα ζητήματα της καθαρότητας και της ταχύτητας της άρθρωσης. Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην ιδανική λειτουργία και θέση τόσο των δακτύλων πάνω στο σωλήνα του οργάνου όσο και γενικά της θέσης των χεριών για τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και ακρίβεια κατά το παίξιμο του κλαρινέτου. |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017. |
Rights: | Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Μουσικές Τέχνες (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MantanisNikolaosMsc2017.pdf | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License