Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20213
Author: Τσικνή, Μαρία
Title: Η κοινωνική στήριξη στους έφηβους και τους ενήλικες με δυσλεξία
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Abstract: H παρούσα διπλωµατική εργασία ασχολείται με την κοινωνική στήριξη στους εφήβους και τους ενήλικες με δυσλεξία. Αναλύεται η κοινωνική στήριξη, που λάμβαναν οι έφηβοι και οι ενήλικες με δυσλεξία, προσπαθώντας να αναδειχθούν όχι μόνο οι θετικές, αλλά και οι αρνητικές μορφές στήριξης από τα άτομα που οι ίδιοι οι συμμετέχοντες θεωρούσαν ότι τους παρείχαν αυτές τις μορφές στήριξης, καθώς και ο βαθμός που θεωρούσαν σημαντική αυτή τη στήριξη ή η ικανοποίηση που αντλούσαν από αυτή. Τα άτομα με δυσλεξία χρειάζονται κοινωνική στήριξη προκειμένου να ενταχθούν ακαδημαϊκά και κοινωνικά στη ζωή. Η κοινωνική στήριξη έχει κύρια επίδραση τόσο στην ακαδημαϊκή επίτευξη όσο και στην προσαρμογή τους στην κοινωνία. Τα δεδομένα μας συλλέχθηκαν από 10 έφηβους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 10 ενήλικες με δυσλεξία με την χρήση της συνέντευξης και δύο ερωτηματολογίων, ένα για κάθε ηλικιακή ομάδα. Πιο αναλυτικά, προσπαθούμε να προσδιορίσουμε ποιες είναι οι μορφές της θετικής και αρνητικής πρακτικής και συναισθηματικής στήριξης για τους εφήβους και τους ενήλικες με δυσλεξία, πόσο ικανοποιημένοι είναι από τη στήριξη που δέχονται οι ενήλικες συμμετέχοντες, πόσο σημαντική θεωρούν αυτή τη στήριξη που δέχονται από το κοινωνικό τους δίκτυο οι έφηβοι και πόσο συχνά δέχονται στήριξη από το κοινωνικό τους δίκτυο οι έφηβοι.
Keywords: Κοινωνική στήριξη
Δυσλεξία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsikniMariaMsc2017.pdf599.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.