Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19407
Συγγραφέας: Σπανίδου, Σοφία
Τίτλος: Λειτουργική αξιολόγηση συμπεριφοράς και θετική στήριξη συμπεριφοράς: ένα πρόγραμμα παρέμβασης στο γενικό σχολείο, σε μαθητές με αυτισμό.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Καθώς ο αριθμός των παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος που φοιτούν στο γενικό σχολείο αυξάνεται, πληθαίνουν και οι ανάγκες των εκπαιδευτικών για την παροχή κατάλληλης υποστήριξης και εφαρμογής αποτελεσματικών προγραμμάτων παρέμβασης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η εφαρμογή της Λειτουργικής Αξιολόγησης Συμπεριφοράς και η ανάπτυξη ενός προγράμματος παρέμβασης βασισμένου στα αποτελέσματά της και στις αρχές της Θετικής Στήριξης Συμπεριφοράς. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε δυο μαθητές με αυτισμό που φοιτούσαν στο γενικό δημοτικό σχολείο και εμφάνιζαν προκλητικές συμπεριφορές. Σχεδιάστηκαν δυο διαφορετικά προγράμματα, ένα για τον κάθε μαθητή και εφαρμόστηκαν εντός και εκτός τάξης αντίστοιχα. Όλα τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τη διαδικασία της Λειτουργικής Αξιολόγησης Συμπεριφοράς, χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη των παρεμβάσεων Θετικής Στήριξης Συμπεριφοράς. Οι παρεμβάσεις που σχεδιάστηκαν ήταν πολυσυστατικές και οι στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν περιελάμβαναν τον χειρισμό των γεγονότων που προηγούνταν, διαδικασίες αυτορρύθμισης, τη διδασκαλία εναλλακτικών συμπεριφορών και τη διαφοροποιημένη ενίσχυση και τη λειτουργική επικοινωνία. Επίσης, πραγματοποιήθηκε ποιοτική αξιολόγηση των προγραμμάτων παρέμβασης και έλεγχος της κοινωνικής εγκυρότητας. Τα αποτελέσματα έδειξαν μείωση των προκλητικών συμπεριφορών και των δυο μαθητών και στα δυο προγράμματα παρέμβασης. Οι μαθητές και οι δάσκαλοι των τάξεων ήταν ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα της παρέμβασης (κοινωνική εγκυρότητα) και το πρόγραμμα κρίθηκε αποτελεσματικό. Τέλος, εξετάστηκαν και συζητήθηκαν οι στρατηγικές που αποτέλεσαν τις καλύτερες πρακτικές, οι διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα δυο προγράμματα, η ευκολία διεξαγωγής του προγράμματος και οι γνώσεις των εκπαιδευτικών πάνω στις διαδικασίες.
Λέξεις Κλειδιά: Λειτουργική αξιολόγηση συμπεριφοράς
Θετική στήριξη συμπεριφοράς
Αυτισμός
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SpanidouSophiaMsc2016.pdf2.54 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.