Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15530
Συγγραφέας: Γιάντσιου, Κάθυ
Τίτλος: City Branding: διαδικτυακές εφαρμογές και μελέτη της πόλης της Θεσσαλονίκης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2013
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Επόπτης Καθηγητής: Βλαχοπούλου, Μάρω
Περίληψη: Το city branding είναι μια στρατηγική που λειτουργεί ως μέσο για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, με σκοπό την αύξηση των εσωτερικών επενδύσεων και του τουρισμού, αλλά και την επίτευξη κοινοτικής ανάπτυξης, ενισχύοντας την τοπική ταυτότητα και την ταύτιση των κατοίκων με την πόλη. Πρόκειται για έναν τομέα που τελευταία απασχολεί ιδιαιτέρως τους διοικούντες των πόλεων και τους ερευνητές, με έντονη μάλιστα επικέντρωση στη χρήση του διαδικτύου και των νέων τεχνολογικών εφαρμογών. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η θεωρητική προσέγγιση του ηλεκτρονικού city branding, που αποτελεί τη σύγχρονη εξέλιξη του city branding την οποία επιτάσσει η ραγδαία τεχνολογική πρόοδος της εποχής και η παγκόσμια διείσδυση του διαδικτύου στις ζωές των ανθρώπων, και θεσπίστηκε στο πλαίσιο της έρευνάς μας με τον όρο e-city branding. Έπειτα από την εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση του πεδίου έρευνας του city branding, έγινε αντιληπτή η τάση προς αυτή την κατεύθυνση και η ανάγκη δημιουργίας ενός θεωρητικού πλαισίου για το e-city branding. Κατασκευάσαμε, λοιπόν, το μοντέλο των κρίσιμων παραγόντων επιτυχίας της εφαρμογής της e-city branding στρατηγικής και το εφαρμόσαμε σε περιπτώσεις πόλεων με αποδεδειγμένα ισχυρό city brand, στη Νέα Υόρκη και το Παρίσι, επιβεβαιώνοντας με αυτόν τον τρόπο την πρακτική του αξία. Στη συνέχεια, εφαρμόστηκε και στην περίπτωση της πόλης μας, της Θεσσαλονίκης. Η ανάλυση της περίπτωσης της Θεσσαλονίκης και η αξιολόγησή της ως προς τις branding προσπάθειές της είναι εκτενής και αποτελεί βασικό κομμάτι της εργασίας, καθώς πρόκειται για την πόλη στην οποία ζούμε και ως πολίτες προσδοκούμε να αναπτυχθεί οικονομικά και να βελτιωθεί ως προς την ποιότητα ζωής που μας προσφέρει. Τα συμπεράσματα της εργασίας φωτίζουν το πεδίο έρευνας του city branding σε σχέση με το διαδίκτυο, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει συγκεντρώσει τη δέουσα σημασία από πλευράς έρευνας. Όσον αφορά στην εφαρμογή της city branding και e-city branding στρατηγικής της Θεσσαλονίκης, συγκεκριμένα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι παρόλο που τον τελευταίο χρόνο πραγματοποιούνται αξιόλογες προσπάθειες ενίσχυσης του city brand της, απαιτείται ακόμα σκληρή δουλειά και κόπος, μέσα από μια ολοκληρωμένη στρατηγική που θα υιοθετεί σύγχρονες τεχνολογίες και εφαρμογές κοινωνικών δικτύων, ώστε οι προσπάθειες αυτές να έχουν ουσιώδη και ορατά αποτελέσματα.
Λέξεις Κλειδιά: City branding
Διαδικτυακές εφαρμογές
e-city branding
Μοντέλο κρίσιμων παραγόντων επιτυχίας
Case studies
Θεσσαλονίκη
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GiantsiouKathyMsc2013.pdf2.39 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.