Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15456
Συγγραφέας: Θεοδοσοπούλου, Ελένη
Τίτλος: Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2013
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Μιχαήλ, Δημήτριος
Περίληψη: Η μεγαλύτερη πρόκληση των ηγετών μιας επιχείρησης είναι να καταφέρουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού που έχουν στη διάθεση τους, υλοποιώντας όχι μόνο τους στόχους της επιχείρησης, αλλά και τους προσωπικούς στόχους του κάθε εργαζόμενου χωριστά. (Skemp-Arlt,2007). Σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή των ηγετών διαδραματίζει η παρακίνηση. Η παρακίνηση ενεργοποιεί τους εργαζόμενους και τους κρατάει σε εγρήγορση. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές μορφές παρακίνησης και καθεμιά λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο σε κάθε άτομο. Χρέος του καλού ηγέτη είναι να εντοπίσει τις ανάγκες του κάθε εργαζόμενου και να προσδιορίσει τη μορφή της παρακίνησης που θα εφαρμόσει προκειμένου να βοηθήσει τον εργαζόμενο να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνάμεις του, ώστε να ικανοποιήσει τις ανάγκες του και να πετύχει τους στόχους του. (Brenner,2007). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τη σημασία της παρακίνησης και τις μεθόδους – τεχνικές που μπορεί να ακολουθήσει ένας ηγέτης, ώστε να παρακινήσει αποτελεσματικά τους εργαζόμενους που έχει στη διάθεση του. Στην πρώτη ενότητα αναλύεται η έννοια της παρακίνησης και γίνεται αναφορά στον τρόπο που λειτουργεί η παρακίνηση στον εργασιακό χώρο. Στο τέλος της πρώτης ενότητας περιγράφεται η διαδικασία της παρακίνησης. Στη δεύτερη ενότητα γίνεται αναφορά στις θεωρίες της παρακίνησης. Οι θεωρίες διακρίνονται σε θεωρίες περιεχομένου και θεωρίες διαδικασιών. Αναλυτικά παρουσιάζονται οι θεωρίες των Maslow, Herzberg, McClelland, McGregor, Porter και Lawler, Adams και Locke. Στην τρίτη ενότητα αναλύεται ο ρόλος του ηγέτη στον εργασιακό χώρο και γίνεται αναφορά στις μορφές ηγεσίας. Στο τέλος της ενότητας παρουσιάζονται οι μέθοδοι και οι τεχνικές που μπορεί να υιοθετήσει ένας ηγέτης προκειμένου να παρακινήσει αποτελεσματικά τους εργαζόμενους του. Στην τέταρτη ενότητα παρουσιάζονται τρεις μελέτες περίπτωσης που συνοψίζουν και επισφραγίζουν όσα αναλύονται στις προηγούμενες ενότητες. Αναλυτικά, παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης της Tesco, μιας επιχείρησης ενοικίασης αυτοκινήτων (Enterprise – Rent- A – Car) και μιας βρετανικής αλυσίδας παμπ (A.J.D Wetherspoon).
Λέξεις Κλειδιά: Παρακίνηση
Παρακίνηση εργαζομένων
Θεωρίες παρακίνησης
Ρόλος του ηγέτη
Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TheodosopoulouEleniMsc2013.pdf656 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.