Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14712
Συγγραφέας: Ντιγκμπασάνης, Γεώργιος
Τίτλος: Σύγχρονη τηλεκπαίδευση και συναλλακτική εγγύτητα.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2011
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Περίληψη: Η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, οι κοινωνικο-οικονομικές αλλαγές και οι νέες ανάγκες διαρκούς επιμόρφωσης, ενσωμάτωσαν την Εκπαίδευση από Απόσταση σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης (υποχρεωτική, μετα-δευτεροβάθμια, τυπική, μη τυπική και άτυπη). Η διάδοση της Εκπαίδευσης από Απόσταση, αρχικά στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, και η αποδοχή της από τη Δια Βίου Μάθηση γενικότερα, με την ολοένα αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου (e-learning), δημιούργησε νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και διδακτικές μεθόδους και εργαλεία. Αναπτύχθηκαν λογισμικά και διαδικτυακά περιβάλλοντα διάδοσης της γνώσης (πλατφόρμες) που ανατρέπουν το υπάρχον σκηνικό εκπαίδευσης. Οι πρόσφατα εκπαιδευόμενοι έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για οτιδήποτε, άρα τους είναι πιο φιλικό να εκπαιδεύονται και μέσα από αυτό. Οι αρχικές αντιδράσεις για αποξένωση μεταξύ των μερών μιας «τάξης» λόγω ασύγχρονων – και ακριβών - μεθόδων τηλεκπαίδευσης, άρχισαν να μειώνονται με την εμφάνιση πιο αλληλεπιδραστικών μεθόδων, όπως η Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση. Ακαδημαϊκοί διερευνούν πλέον τις ιδιαιτερότητες της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης από απόσταση (αλληλεπίδραση, διευκόλυνση) και διατυπώνονται θεωρίες, προσαρμοσμένες σ’ αυτές τις νέες μορφές μάθησης και εκπαίδευσης. Στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου ασχολούνται με πιο πρακτικά θέματα, όπως η αποδοτικότητα (κόστος) και η αποτελεσματικότητα(αφομοίωση γνώσεων). Από την άλλη, πολλοί δε ξεχωρίζουν την Εκπαίδευση από Απόσταση (στη σημερινή διαδικτυακή μορφή της) ως κάτι ξεχωριστό, αφού έχει πλήρως ενσωματωθεί στην υπόλοιπη εκπαίδευση, άρα και δε χρειάζεται να προτείνουμε νέες θεωρίες μάθησης γι’αυτό το είδος εκπαίδευσης. Η καταγραφή των ιδιαιτεροτήτων της Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, ενός αρκετά δυναμικού μέρους της Εκπαίδευσης από Απόσταση, είναι ο σκοπός του ερευνητικού τμήματος αυτής της εργασίας. Μέσα από αυτή φαίνεται πως, οι εκπαιδευόμενοι διακρίνουν κάποια στοιχεία που την ξεχωρίζουν από την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση και τη διδασκαλία σε αίθουσα. Επίσης, από τις απαντήσεις τους διαμορφώνεται μια προσαρμογή σε υπάρχουσες θεωρίες που αναφέρονται στην Εκπαίδευση από Απόσταση. Κάτι εντελώς φυσικό, εφόσον αυτές οι θεωρίες αναπτύχθηκαν προ διαδικτύου και πριν την εξάπλωση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Η πρωτοτυπία της έρευνας κινείται σε δύο άξονες: Αρχικά, για πρώτη φορά στην Ελλάδα διερευνάται η μέθοδος της Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης στην επαγγελματική επιμόρφωση και στην πορεία, μέσα από αυτή την έρευνα, προτείνεται ένα νέο θεωρητικό πλαίσιο για τη Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση, προσαρμοσμένο στη θεωρία της Συναλλακτικής Απόστασης του Moore.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαίδευση από απόσταση
Σύγχρονη τηλεκπαίδευση
Επιμόρφωση και τηλεκπαίδευση
E-learning
Συναλλακτική απόσταση
Συναλλακτική εγγύτητα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DinkmpasanisGeorgiosMsc2011.pdf2.12 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.