Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14712
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔαγδιλέλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.authorΝτιγκμπασάνης, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2011-12-12T08:46:39Z-
dc.date.available2011-12-12T08:46:39Z-
dc.date.issued2011el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14712-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.description.abstractΗ ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, οι κοινωνικο-οικονομικές αλλαγές και οι νέες ανάγκες διαρκούς επιμόρφωσης, ενσωμάτωσαν την Εκπαίδευση από Απόσταση σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης (υποχρεωτική, μετα-δευτεροβάθμια, τυπική, μη τυπική και άτυπη). Η διάδοση της Εκπαίδευσης από Απόσταση, αρχικά στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, και η αποδοχή της από τη Δια Βίου Μάθηση γενικότερα, με την ολοένα αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου (e-learning), δημιούργησε νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και διδακτικές μεθόδους και εργαλεία. Αναπτύχθηκαν λογισμικά και διαδικτυακά περιβάλλοντα διάδοσης της γνώσης (πλατφόρμες) που ανατρέπουν το υπάρχον σκηνικό εκπαίδευσης. Οι πρόσφατα εκπαιδευόμενοι έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για οτιδήποτε, άρα τους είναι πιο φιλικό να εκπαιδεύονται και μέσα από αυτό. Οι αρχικές αντιδράσεις για αποξένωση μεταξύ των μερών μιας «τάξης» λόγω ασύγχρονων – και ακριβών - μεθόδων τηλεκπαίδευσης, άρχισαν να μειώνονται με την εμφάνιση πιο αλληλεπιδραστικών μεθόδων, όπως η Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση. Ακαδημαϊκοί διερευνούν πλέον τις ιδιαιτερότητες της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης από απόσταση (αλληλεπίδραση, διευκόλυνση) και διατυπώνονται θεωρίες, προσαρμοσμένες σ’ αυτές τις νέες μορφές μάθησης και εκπαίδευσης. Στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου ασχολούνται με πιο πρακτικά θέματα, όπως η αποδοτικότητα (κόστος) και η αποτελεσματικότητα(αφομοίωση γνώσεων). Από την άλλη, πολλοί δε ξεχωρίζουν την Εκπαίδευση από Απόσταση (στη σημερινή διαδικτυακή μορφή της) ως κάτι ξεχωριστό, αφού έχει πλήρως ενσωματωθεί στην υπόλοιπη εκπαίδευση, άρα και δε χρειάζεται να προτείνουμε νέες θεωρίες μάθησης γι’αυτό το είδος εκπαίδευσης. Η καταγραφή των ιδιαιτεροτήτων της Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, ενός αρκετά δυναμικού μέρους της Εκπαίδευσης από Απόσταση, είναι ο σκοπός του ερευνητικού τμήματος αυτής της εργασίας. Μέσα από αυτή φαίνεται πως, οι εκπαιδευόμενοι διακρίνουν κάποια στοιχεία που την ξεχωρίζουν από την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση και τη διδασκαλία σε αίθουσα. Επίσης, από τις απαντήσεις τους διαμορφώνεται μια προσαρμογή σε υπάρχουσες θεωρίες που αναφέρονται στην Εκπαίδευση από Απόσταση. Κάτι εντελώς φυσικό, εφόσον αυτές οι θεωρίες αναπτύχθηκαν προ διαδικτύου και πριν την εξάπλωση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Η πρωτοτυπία της έρευνας κινείται σε δύο άξονες: Αρχικά, για πρώτη φορά στην Ελλάδα διερευνάται η μέθοδος της Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης στην επαγγελματική επιμόρφωση και στην πορεία, μέσα από αυτή την έρευνα, προτείνεται ένα νέο θεωρητικό πλαίσιο για τη Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση, προσαρμοσμένο στη θεωρία της Συναλλακτικής Απόστασης του Moore.el
dc.format.extent149el
dc.format.extent2173807 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΕκπαίδευση από απόστασηel
dc.subjectΣύγχρονη τηλεκπαίδευσηel
dc.subjectΕπιμόρφωση και τηλεκπαίδευσηel
dc.subjectE-learningen
dc.subjectΣυναλλακτική απόστασηel
dc.subjectΣυναλλακτική εγγύτηταel
dc.titleΣύγχρονη τηλεκπαίδευση και συναλλακτική εγγύτητα.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DinkmpasanisGeorgiosMsc2011.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.