Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14013
Συγγραφέας: Τσιρογιαννίδου, Ευδοξία
Τίτλος: Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των συμμετεχόντων στις Σχολές Γονέων.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2010
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Πλατσίδου, Μαρία
Περίληψη: Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο τη μελέτη της ανάπτυξης της συναισθηματικής νοημοσύνης των γονέων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Σχολές Γονέων του Δήμου Καλαμαριάς, διάρκειας ενός σχολικού έτους. Η αναγκαιότητα της έρευνας προέκυψε από το γεγονός ότι, ενώ πραγματοποιούνται συνεχώς και σε διεθνές επίπεδο προγράμματα βελτίωσης της συναισθηματικής νοημοσύνης, δεν υπάρχει αντίστοιχη αξιολόγησή τους. Ταυτόχρονα, οι Σχολές Γονέων στην Ελλάδα είναι ένας θεσμός που, παρόλο που λειτουργεί χρόνια, έχει μελετηθεί ελάχιστα, ειδικά ως προς τον άξονα της συναισθηματικής νοημοσύνης. Ο σχεδιασμός αφορούσε στην πραγματοποίηση δύο ερευνών (Έρευνα 1 και Έρευνα 2), οι οποίες ήταν ωστόσο άρρηκτα συνδεδεμένες. Πιο συγκεκριμένα, το ερευνητικό σχέδιο περιελάμβανε μετρήσεις σε δύο χρονικές στιγμές (Χρόνος Ι: με την έναρξη των Σχολών Γονέων => Έρευνα 1 και Χρόνος ΙΙ: με τη λήξη των Σχολών Γονέων => Έρευνα 2) στο ίδιο δείγμα του πληθυσμού. Σκοπός της Έρευνας 1 ήταν να γίνουν οι μετρήσεις (α) της συναισθηματικής νοημοσύνης, (β) της ενσυναίσθησης, (γ) της κατανόησης των αναγκών του παιδιού και (δ) της επικοινωνίας γονέα-παιδιού. Σκοπός της Έρευνας 2 ήταν να δημιουργηθούν εξαρτημένα ή συσχετιζόμενα κατά ζεύγη δείγματα (paired-samples) για να μετρηθεί η επίδραση που θα είχε το πρόγραμμα των Σχολών Γονέων στις παραπάνω μετρήσεις. Με άλλα λόγια το μοντέλο σχεδιασμού που ακολουθήθηκε ήταν το εξής: μέτρηση πριν- παρέμβαση: Σχολή Γονέων- μέτρηση μετά. Το σημαντικότερο συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι συμμετέχοντες στο θεσμό των Σχολών Γονέων έχουν υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης και ενσυναίσθησης αφού ολοκληρώσουν το πρόγραμμα σε σχέση με όταν το ξεκίνησαν. Υπάρχει, λοιπόν, βελτίωση της συναισθηματικής τους νοημοσύνης. Ενδιαφέρον συμπέρασμα είναι και η απουσία οποιασδήποτε ατομικής διαφοράς. Συγκεκριμένα, δε βρέθηκε συχέτιση ανάμεσα στο επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης και ηλικίας, μορφωτικού επιπέδου αλλά και χρόνων παρακολούθησης του θεσμού. Η παρούσα έρευνα διέπεται από κάποιους περιορισμούς και για αυτό το λόγο αναφέρονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Λέξεις Κλειδιά: Συναισθηματική νοημοσύνη
Σχολές Γονέων
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsirogiannidouEvdoxiaMsc2010present.pdfΠαρουσίαση1.06 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
TsirogiannidouEvdoxiaMsc2010.pdfΚυρίως άρθρο681.59 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons