Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14013
Author: Τσιρογιαννίδου, Ευδοξία
Title: Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των συμμετεχόντων στις Σχολές Γονέων.
Date Issued: 2010
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Πλατσίδου, Μαρία
Abstract: Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο τη μελέτη της ανάπτυξης της συναισθηματικής νοημοσύνης των γονέων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Σχολές Γονέων του Δήμου Καλαμαριάς, διάρκειας ενός σχολικού έτους. Η αναγκαιότητα της έρευνας προέκυψε από το γεγονός ότι, ενώ πραγματοποιούνται συνεχώς και σε διεθνές επίπεδο προγράμματα βελτίωσης της συναισθηματικής νοημοσύνης, δεν υπάρχει αντίστοιχη αξιολόγησή τους. Ταυτόχρονα, οι Σχολές Γονέων στην Ελλάδα είναι ένας θεσμός που, παρόλο που λειτουργεί χρόνια, έχει μελετηθεί ελάχιστα, ειδικά ως προς τον άξονα της συναισθηματικής νοημοσύνης. Ο σχεδιασμός αφορούσε στην πραγματοποίηση δύο ερευνών (Έρευνα 1 και Έρευνα 2), οι οποίες ήταν ωστόσο άρρηκτα συνδεδεμένες. Πιο συγκεκριμένα, το ερευνητικό σχέδιο περιελάμβανε μετρήσεις σε δύο χρονικές στιγμές (Χρόνος Ι: με την έναρξη των Σχολών Γονέων => Έρευνα 1 και Χρόνος ΙΙ: με τη λήξη των Σχολών Γονέων => Έρευνα 2) στο ίδιο δείγμα του πληθυσμού. Σκοπός της Έρευνας 1 ήταν να γίνουν οι μετρήσεις (α) της συναισθηματικής νοημοσύνης, (β) της ενσυναίσθησης, (γ) της κατανόησης των αναγκών του παιδιού και (δ) της επικοινωνίας γονέα-παιδιού. Σκοπός της Έρευνας 2 ήταν να δημιουργηθούν εξαρτημένα ή συσχετιζόμενα κατά ζεύγη δείγματα (paired-samples) για να μετρηθεί η επίδραση που θα είχε το πρόγραμμα των Σχολών Γονέων στις παραπάνω μετρήσεις. Με άλλα λόγια το μοντέλο σχεδιασμού που ακολουθήθηκε ήταν το εξής: μέτρηση πριν- παρέμβαση: Σχολή Γονέων- μέτρηση μετά. Το σημαντικότερο συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι συμμετέχοντες στο θεσμό των Σχολών Γονέων έχουν υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης και ενσυναίσθησης αφού ολοκληρώσουν το πρόγραμμα σε σχέση με όταν το ξεκίνησαν. Υπάρχει, λοιπόν, βελτίωση της συναισθηματικής τους νοημοσύνης. Ενδιαφέρον συμπέρασμα είναι και η απουσία οποιασδήποτε ατομικής διαφοράς. Συγκεκριμένα, δε βρέθηκε συχέτιση ανάμεσα στο επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης και ηλικίας, μορφωτικού επιπέδου αλλά και χρόνων παρακολούθησης του θεσμού. Η παρούσα έρευνα διέπεται από κάποιους περιορισμούς και για αυτό το λόγο αναφέρονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Keywords: Συναισθηματική νοημοσύνη
Σχολές Γονέων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsirogiannidouEvdoxiaMsc2010present.pdfΠαρουσίαση1.06 MBAdobe PDFView/Open
TsirogiannidouEvdoxiaMsc2010.pdfΚυρίως άρθρο681.59 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons