Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13502
Author: Γεωργαντά, Αικατερίνη
Title: Η ηγεσία στον οργανισμό που μαθαίνει: μία εμπειρική μελέτη πάνω στη σχέση του οργανισμού που μαθαίνει με τη μετασχηματιστική και τη συναλλακτική ηγεσία.
Date Issued: 2009
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Ξηροτύρη-Κουφίδου, Στέλλα
Abstract: Η παρούσα έρευνα είχε στόχο να μελετήσει τη σχέση του οργανισμού που μαθαίνει, όπως μοντελοποιήθηκε από τις Watkins και Marsick (1993) με τη μετασχηματιστική και τη συναλλακτική ηγεσία όπως ορίστηκαν από τον Bass (1985). Πήραν μέρος 84 εργαζόμενοι ναυτιλιακών εταιρειών της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν δύο διαφορετικά ερωτηματολόγια. Τα αποτελέσματα υποστήριξαν όλες τις υποθέσεις. Συγκεκριμένα, βρέθηκε ότι η μετασχηματιστική ηγεσία και το στοιχείο της συναλλακτικής ηγεσίας αμοιβή με βάση την επίδοση συσχετίζονται θετικά με τις διαστάσεις του οργανισμού που μαθαίνει. Επίσης, φάνηκε ότι η επικριτική ηγεσία παρουσιάζει στατιστικά σημαντική αρνητική συσχέτιση μόνο με τη μεταβλητή ενδυνάμωση και με τη μεταβλητή στρατηγική ηγεσία, ενώ με τις μεταβλητές συνεχής μάθηση, έρευνα και διάλογος, συνεργασία, καθιέρωση συστήματα και σύνδεση του οργανισμού με το περιβάλλον παρουσιάζει αρνητική συσχέτιση που όμως δεν είναι στατιστικά σημαντική. Τέλος, βρέθηκε ότι η μετασχηματιστική ηγεσία εξηγεί σημαντικό ποσοστό της διακύμανσης του οργανισμού που μαθαίνει και πέρα από αυτό που εξηγεί η συναλλακτική ηγεσία. Από τα ευρήματα συμπεράναμε τη σημαντική επίδραση που μπορεί να έχει η συμπεριφορά ενός μετασχηματιστικού ηγέτη στον οργανισμού που μαθαίνει.
Keywords: Οργανισμός που μαθαίνει
Μετασχηματιστική
Συναλλακτική
Ηγεσία
Μάθηση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2009.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GowrgantaMsc2009.pdf394.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.