Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/554
Author: Τσώνη, Όλγα
Title: Αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών logistics: μια έρευνα στις ελληνικές επιχειρήσεις.
Date Issued: 2005
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Κάτος, Αναστάσιος
Abstract: Στην εποχή της Νέας Οικονομίας η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας αποκτά όλο και περισσότερη σημασία, στην προσπάθεια των επιχειρήσεων να παραμείνουν ανταγωνlστικές. Τα logistics, ως τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο, καθώς η σωστή οργάνωση και λειτουργία τους συμβάλλει στη μείωση του κόστους και του χρόνου εκπλήρωσης της παραγγελίας. Η εργασία αποσκοπεί στον προσδιορισμό των διαστάσεων ποιότητας στις υπηρεσίες logistics. Επιπρόσθετα σκοπό της εργασίας αποτελούν η αξιολόγηση και η διερεύνηση της ποιότητας των υπηρεσιών logistics που διαθέτουν οι ελληνικές επιχειρήσεις. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο SERVQUAL, όπως επαναδιατυπώθηκε το 1988 από τους Parasuraman, Zeithaml και Berry. Το εν λόγω μοντέλο εξειδικεύτηκε, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στην αξιολόγηση των υπηρεσιών 10gistiCS. Οι πέντε διαστάσεις του μοντέλου, αλλά και το θεωρητικό και εμπειρικό υπόβαθρο της βιβλιογραφίας αποτέλεσαν τη βάση για τη διατύπωση ορισμένων ερευνητικών υποθέσεων. Στα πλαίσια της ερευνητικής διαδικασίας δημιουργήθηκε επίσης ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώθηκε από 42 επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον ελληνικό χώρο. Από την εμπειρική και αναλυτική διερεύνηση προκύπτει μία θολή εικόνα των ελληνικών επιχειρήσεων αναφορικά με τις υπηρεσίες logistics. Από τη μία πλευρά δηλώνουν, στην πλειοψηφία τους τουλάχιστον, πως έχουν συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα δραστηριοποίησής τους στον εν λόγω τομέα. Από την άλλη πλευρά παρατηρείται έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού, καθώς μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων δεν έχει αντιληφθεί τη σημασία της ενοποίησης των λειτουργιών σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό. Επιπρόσθετα, οι επιχειρήσεις αποφεύγουν την ανάθεση των λειτουργιών μεταφοράς και αποθήκευσης σε τρίτους, που θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους και τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Keywords: Logistics
Εξυπηρέτηση πελατών
Servqual
Ποιότητα υπηρεσιών
Αξιολόγηση υπηρεσιών
Information: ΔΙΠ ΠΛΗΡ/20 2005
Η Βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διπλωματικής σε έντυπη μορφή σε κλειστή συλλογή.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2005.
Rights: Το ηλεκτρονικό αντίτυπο της διπλωματικής δεν έχει αποδεσμευτεί.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsoniOlgaMsc2005.pdf36.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.