Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30435
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Αγαλιώτης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Αναστασιάδης, Ανανίας | el |
dc.date.accessioned | 2024-04-24T08:40:11Z | - |
dc.date.available | 2024-04-24T08:40:11Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30435 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. | el |
dc.description.abstract | Η σύγχρονη τάση στον τομέα της Ειδικής Αγωγής καθιστά αναγκαία την πλήρη συμμετοχή των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) στις γενικές τάξεις, μέσα από την αποτελεσματική εφαρμογή προγραμμάτων Εκπαιδευτικής Συμπερίληψης (ΕΣ). Στην Ελλάδα η ΕΣ προωθείται μερικώς, κυρίως μέσω του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης, ο οποίος δέχεται έντονη κριτική ως προς την αποτελεσματικότητά του στην πράξη. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η ενίσχυση της αναγνωστικής ευχέρειας μαθητών ΣΤ’ τάξης με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΗΕΑ), μέσα από την εφαρμογή προγράμματος ΕΣ, με τη χρήση του μοντέλου της εναλλακτικής διδασκαλίας. Ως ερευνητική στρατηγική χρησιμοποιήθηκε η έρευνα μεικτών μεθόδων και συγκεκριμένα η συμμετοχική έρευνα δράσης και ο προ-πειραματικός σχεδιασμός. Η παρέμβαση έλαβε χώρα στη γενική τάξη, όπου συμμετείχαν ο Δάσκαλος Γενικής Αγωγής (ΔΓΑ), ο Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής (ΔΕΑ), 3 μαθητές με ΗΕΑ και 17 μαθητές χωρίς ΕΕΑ. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η αναγνωστική ευχέρεια των μαθητών αυξήθηκε σημαντικά μέσα από την προσέγγιση των επαναλαμβανόμενων αναγνώσεων, ενισχύθηκε η συμμετοχή τους και βελτιώθηκαν οι στάσεις όλων των συμμετεχόντων. Η έρευνα καταλήγει πως η ΕΣ μαθητών με ΗΕΑ μπορεί να υλοποιηθεί μέσα σε μια γενική τάξη στο ελληνικό σχολείο, με τη συνεργασία μεταξύ ΔΓΑ και ΔΕΑ μέσα από τη συνδιδασκαλία και την εφαρμογή εναλλακτικής διδασκαλίας και οδηγεί σε πολλαπλά οφέλη για όλους τους μαθητές (με και χωρίς ΕΕΑ), τους δασκάλους και το σχολείο. Η αποτελεσματική εφαρμογή της ΕΣ προϋποθέτει την αλλαγή της φιλοσοφίας των δασκάλων, την εφαρμογή τροποποιήσεων και προσαρμογών του διδακτικού περιβάλλοντος και του τρόπου διδασκαλίας και την υιοθέτηση συμπεριληπτικών πρακτικών με ισχυρή ερευνητική υποστήριξη. | el |
dc.format.extent | 168 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | en |
dc.subject | Συνδιδασκαλία | el |
dc.subject | Εναλλακτική διδασκαλία | el |
dc.title | Ενίσχυση της αναγνωστικής ευχέρειας μαθητών ΣΤ’ τάξης με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω της εφαρμογής προγράμματος εκπαιδευτικής συμπερίληψης | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
AnastasiadisAnaniasMsc2024.pdf | 2.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License