Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30435
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΑναστασιάδης, Ανανίαςel
dc.date.accessioned2024-04-24T08:40:11Z-
dc.date.available2024-04-24T08:40:11Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30435-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.el
dc.description.abstractΗ σύγχρονη τάση στον τομέα της Ειδικής Αγωγής καθιστά αναγκαία την πλήρη συμμετοχή των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) στις γενικές τάξεις, μέσα από την αποτελεσματική εφαρμογή προγραμμάτων Εκπαιδευτικής Συμπερίληψης (ΕΣ). Στην Ελλάδα η ΕΣ προωθείται μερικώς, κυρίως μέσω του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης, ο οποίος δέχεται έντονη κριτική ως προς την αποτελεσματικότητά του στην πράξη. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η ενίσχυση της αναγνωστικής ευχέρειας μαθητών ΣΤ’ τάξης με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΗΕΑ), μέσα από την εφαρμογή προγράμματος ΕΣ, με τη χρήση του μοντέλου της εναλλακτικής διδασκαλίας. Ως ερευνητική στρατηγική χρησιμοποιήθηκε η έρευνα μεικτών μεθόδων και συγκεκριμένα η συμμετοχική έρευνα δράσης και ο προ-πειραματικός σχεδιασμός. Η παρέμβαση έλαβε χώρα στη γενική τάξη, όπου συμμετείχαν ο Δάσκαλος Γενικής Αγωγής (ΔΓΑ), ο Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής (ΔΕΑ), 3 μαθητές με ΗΕΑ και 17 μαθητές χωρίς ΕΕΑ. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η αναγνωστική ευχέρεια των μαθητών αυξήθηκε σημαντικά μέσα από την προσέγγιση των επαναλαμβανόμενων αναγνώσεων, ενισχύθηκε η συμμετοχή τους και βελτιώθηκαν οι στάσεις όλων των συμμετεχόντων. Η έρευνα καταλήγει πως η ΕΣ μαθητών με ΗΕΑ μπορεί να υλοποιηθεί μέσα σε μια γενική τάξη στο ελληνικό σχολείο, με τη συνεργασία μεταξύ ΔΓΑ και ΔΕΑ μέσα από τη συνδιδασκαλία και την εφαρμογή εναλλακτικής διδασκαλίας και οδηγεί σε πολλαπλά οφέλη για όλους τους μαθητές (με και χωρίς ΕΕΑ), τους δασκάλους και το σχολείο. Η αποτελεσματική εφαρμογή της ΕΣ προϋποθέτει την αλλαγή της φιλοσοφίας των δασκάλων, την εφαρμογή τροποποιήσεων και προσαρμογών του διδακτικού περιβάλλοντος και του τρόπου διδασκαλίας και την υιοθέτηση συμπεριληπτικών πρακτικών με ισχυρή ερευνητική υποστήριξη.el
dc.format.extent168el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/en
dc.subjectΣυνδιδασκαλίαel
dc.subjectΕναλλακτική διδασκαλίαel
dc.titleΕνίσχυση της αναγνωστικής ευχέρειας μαθητών ΣΤ’ τάξης με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω της εφαρμογής προγράμματος εκπαιδευτικής συμπερίληψηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AnastasiadisAnaniasMsc2024.pdf2.53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons