Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30364
Author: Καραμπέρη, Κωνσταντία
Title: Αξιοποίηση των ρομπότ κοινωνικής αρωγής με στόχο τη δημιουργία αυθεντικού περιβάλλοντος μάθησης της αγγλικής ως ξένη γλώσσα και την απόκτηση δεξιοτήτων
Alternative Titles: Utilising socially assistive robots with the aim of creating an authentic learning environment for english as a foreign language and skill acquisition
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Abstract: Η παρούσα έρευνα εκπονήθηκε με στόχο να διερευνήσει σε ποιον βαθμό και με ποιον τρόπο η αξιοποίηση Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ) κατά τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας συμβάλλει στη δημιουργία αυθεντικού περιβάλλοντος μάθησης, σε ποιον βαθμό και με ποιον τρόπο προάγει την απόκτηση δεξιότητας προφορικής επικοινωνίας στην ξένη γλώσσα και σε ποιον βαθμό και με ποιον τρόπο η αλληλεπίδραση ΡΚΑ-μαθητών επηρεάζει τη στάση των μαθητών απέναντι στη μαθησιακή διαδικασία. Ο σκοπός και οι συνθήκες διεξαγωγής της παρούσας έρευνας εξυπηρετούνται αποτελεσματικά από τον ποιοτικό ερευνητικό σχεδιασμό και για αυτόν τον λόγο επιλέχθηκε η διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας. Κεντρικό άξονα της έρευνας αποτελεί διδακτική παρέμβαση στο μάθημα των αγγλικών με αξιοποίηση ρομποτικής υποβοήθησης. Στην παρούσα έρευνα, η παρέμβαση εφαρμόστηκε χωρίς την ύπαρξη ομάδας ελέγχου. Ο ερευνητικός σχεδιασμός αφορά σε πρωτογενή έρευνα σε συνδυασμό με υλικό δευτερογενούς έρευνας, το οποίο προκύπτει μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης. Η επιλογή του δείγματος έγινε μέσω μη πιθανοτικής, σκόπιμης δειγματοληψίας. Τα ποιοτικά ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή των δεδομένων είναι η συμμετοχική παρατήρηση και η ημιδομημένη συνέντευξη. Η ανάλυση των δεδομένων της παρατήρησης έγινε με τη μέθοδο της ανάλυσης συχνότητας και των δεδομένων της συνέντευξης με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Η συλλογή δεδομένων μέσω παρατήρησης διασταυρώθηκε με τη χρησιμοποίηση του δεύτερου εργαλείου συλλογής ποιοτικών δεδομένων, της συνέντευξης, εφαρμόζοντας την αρχή της τριγωνοποίησης. Μετά τη βιβλιογραφική επισκόπηση και την ανάλυση των ερευνητικών πορισμάτων, διαπιστώθηκε ότι η αξιοποίηση ΡΚΑ προωθεί τη δημιουργία αυθεντικού μαθησιακού περιβάλλοντος για την εκμάθηση των αγγλικών ως ξένη γλώσσα, ενισχύει την απόκτηση προφορικής επικοινωνιακής δεξιότητας στην αγγλική γλώσσα και επηρεάζει θετικά τη στάση των μαθητών απέναντι στη μαθησιακή πρακτική.
Keywords: Εκπαιδευτική ρομποτική
Ρομποτική κοινωνικής αρωγής
Ρομπότ κοινωνικής αρωγής (ΡΚΑ),
Αυθεντικό περιβάλλον μάθησης
Δεξιότητα προφορικής επικοινωνίας στην ξένη γλώσσα
Στάση μαθητών απέναντι στη μαθησιακή διαδικασία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaramperiΚonstantiaMsc2023.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.