Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30358
Author: Τζαρτζά, Μαρία
Title: Η ένταξη των ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία από καθηγητές γερμανικής γλώσσας
Alternative Titles: The integration of digital tools in the educational process by German language teachers
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Παπαδήμα, Γενοβέφα
Abstract: Η ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση αποτελεί ένα σημαντικό και σύνθετο θέμα που μπορεί να επηρεάσει θετικά τη μάθηση και τη διδασκαλία σε διάφορα επίπεδα. Όλα αυτά απαιτούν από τους εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν τις αναγκαίες τεχνικές γνώσεις και δεξιότητες, να επανεξετάσουν τον ρόλο τους στη διαδικασία της εκπαίδευσης και να προσαρμόσουν τις μεθόδους διδασκαλίας τους στις νέες δυνατότητες που προσφέρουν οι ΤΠΕ. Η παρούσα έρευνα διερευνά κατά πόσο οι καθηγητές γερμανικής γλώσσας που εργάζονται σε κέντρα ξένων γλωσσών ή/και σε κατ’ οίκον διδασκαλία εντάσσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων. Το δείγμα της έρευνας αυτής αποτέλεσαν 111 εκπαιδευτικοί της ειδικότητας, οι οποίοι συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικά. Το τελευταίο περιελάμβανε δημογραφικές ερωτήσεις, ερωτήσεις σχετικά με τη συχνότητα χρήσης διάφορων ψηφιακών εργαλείων που μετριούνταν σε πεντάβαθμη κλίμακα τύπου Likert, ερωτήσεις για τις αιτίες μη χρήσης των ΤΠΕ που μετριούνταν σε πεντάβαθμη κλίμακα Likert και δύο ερωτήσεις ανοικτού τύπου σχετικά με τα χρόνια χρήσης των ψηφιακών εργαλείων και ποιο εργαλείο από αυτά που δεν αναφέρονται χρησιμοποιούν οι ίδιοι. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι εκπαιδευτικοί κάνουν συχνή χρήση των ψηφιακών εργαλείων και η πλειοψηφία των ερωτώμενων έχει στην κατοχή του κάποια πιστοποίηση σχετική με τις ΤΠΕ, ενώ η ηλικία φαίνεται να μην επιδρά αρνητικά ως προς τη χρήση τους. Το φύλο όμως διαδραματίζει κάποιον ρόλο σε αυτό. Επιπλέον έδειξαν τα ευρήματα ότι οι παράγοντες που αποτρέπουν τους εκπαιδευτικούς από τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων είναι η έλλειψη επαρκούς χρόνου για την προετοιμασία και διεξαγωγή των μαθημάτων με χρήση υπολογιστών, η έλλειψη αρκετού διαθέσιμου εκπαιδευτικού λογισμικού όπως και οι ανεπαρκείς ευκαιρίες επιμόρφωσης. Τα ευρήματα μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία περισσότερων κατάλληλων προγραμμάτων επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς αυτούς που έχουν άδεια διδασκαλίας και εργάζονται σε κέντρα ξένων γλωσσών ή παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα ώστε να εντάξουν περισσότερο τα ψηφιακά εργαλεία στη μαθησιακή διαδικασία.
Keywords: ΤΠΕ
Καθηγητές γερμανικής γλώσσας
Κέντρα ξένων γλωσσών
Κατ' οίκον διδασκαλία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TzartzaMariaMsc2024.pdf950.23 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons