Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30143
Author: Χύτας, Κωνσταντίνος
Title: Παράγοντες που συνδιαμορφώνουν την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών σε μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας
Alternative Titles: Factors associated with teacher´s job satisfaction in secondary education schools of Central Macedonia, Greece
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Η εργασία με τίτλο «Παράγοντες που συνδιαμορφώνουν την επαγγελματική ικανοποίηση των Εκπαιδευτικών σε μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας» αποτελεί μέρος του Μεταπτυχιακού προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση ενηλίκων, Ειδική Αγωγή» και έχει ως κίνητρο το προσωπικό ενδιαφέρον του ερευνητή. Η ποσοτική έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κεντρική Μακεδονία σχετικά με την εργασιακή τους ικανοποίηση, χρησιμοποιώντας το ερωτηματολόγιο Job Satisfaction Survey (JSS) (Spector, 1985). Το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας περιλαμβάνει τρία κεφάλαια. Το πρώτο επικεντρώνεται σε όρους όπως το όραμα, η σχολική κουλτούρα και το σχολικό κλίμα. Το δεύτερο κεφάλαιο ασχολείται με την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής μονάδας. Το τρίτο κεφάλαιο εξετάζει την επαγγελματική ικανοποίηση, παρουσιάζοντας θεωρίες προσέγγισης όπως τις θεωρίες του Maslow, Alderfer, McClelland, McGregor, Herzberg, Adams, Porter και Lawler, Locke, Hackman και Oldhman. Το ερευνητικό μέρος αναφέρεται στον σχεδιασμό και τις διαδικασίες της έρευνας. Επιλέγεται το ερωτηματολόγιο JSS για τη συλλογή δεδομένων, το οποίο περιλαμβάνει εννέα διαστάσεις εργασιακής ικανοποίησης και έξι δημογραφικές ερωτήσεις. Συλλέγονται 153 απαντήσεις από εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κεντρική Μακεδονία. Στα αποτελέσματα, που παρουσιάζονται στο πέμπτο κεφάλαιο, διαπιστώνεται ότι η εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών κινείται στην περιοχή της ουδετερότητας. Οι διαστάσεις των αμοιβών και πρόσθετων παροχών υποδηλώνουν αρνητική ικανοποίηση, ενώ οι διαστάσεις συναδέρφων και φύσης της εργασίας υποδηλώνουν θετική ικανοποίηση. Στο έκτο κεφάλαιο, γίνεται συζήτηση και ερμηνεία των ευρημάτων, παρουσιάζονται τα κυριότερα συμπεράσματα και οι περιορισμοί της έρευνας.
Keywords: Εκπαίδευση
Εργασιακή ικανοποίηση
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Κεντρική Μακεδονία
Ερωτηματολόγιο JSS
Εκπαιδευτικοί
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChytasKonstantinosMsc2024.pdf3.57 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons