Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30141
Author: Παπαβασιλείου, Δημήτρης
Title: Ψηφιακό Μάρκετινγκ και πολιτική: η επιρροή των social media στη διαμόρφωση της πολιτικής συμπεριφοράς: η περίπτωση της Ελλάδας.
Alternative Titles: Digital marketing and politics: social media influence on the political behavior of the citizens: the case of Greece.
Date Issued: 2024
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η επιρροή που ασκούν τα social media στην πολιτική συμπεριφορά των πολιτών. Μελετάται ο τρόπος που τα social media επηρεάζουν την πολιτική συμπεριφορά, όπως επίσης και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της επιρροής που αυτά ασκούν στην Πολιτική ως παράγοντες διαμόρφωσης της πολιτικής συμπεριφοράς. Για τον σκοπό αυτό, διενεργήθηκε έρευνα, όπου συμμετείχαν 200 άτομα ηλικίας από 17 και άνω, καθώς αυτοί διαθέτουν δικαίωμα ψήφου, ώστε να διαπιστωθεί αν πράγματι επηρεάζονται ως προς τις πολιτικές τους επιλογές από τα social media. Επιπρόσθετα, μελετήθηκαν οι 48 τελευταίες δημοσιεύσεις των αρχηγών των δύο μεγάλων κομμάτων, της Ν.Δ. και του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στο Instagram πριν από τις βουλευτικές εκλογές το καλοκαίρι του 2023, ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχει κάποια σχέση στα σχόλια και τα likes των δυο πολιτικών αρχηγών και τον τρόπο που ψήφισε το εκλογικό σώμα. Στόχος είναι να μελετηθεί η περίπτωση της Ελλάδας σχετικά με τη συμβολή των social media στη διαμόρφωση της πολιτικής συμπεριφοράς στις εθνικές εκλογές του 2023. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την παρούσα μελέτη παρουσιάζουν τα social media ως κομβικό πυλώνα στα εκλογικά αποτελέσματα και τις επιδόσεις των κομμάτων με κεντρικό παράγοντα την καθολική και καθημερινή συμμετοχή της ελληνικής κοινωνίας σε αυτά. Ταυτόχρονα, μέσα από τη ταχύτητα της ενημέρωσης και τη διευκόλυνση έκφρασης του πολίτη που προσφέρουν τα social media προκύπτει ότι η διαμόρφωση της ατζέντας της επικαιρότητας εξαρτάται από αυτά. Ο συνδυασμός των ανωτέρω οδήγησε τους πολιτικούς φορείς να εστιάσουν σε καμπάνιες στα social media στις εκλογές του 2023 και όπως προκύπτει από το ερευνητικό μέρος η αποτελεσματικότερη καμπάνια από αυτές ήταν ανάλογη του εκλογικού αποτελέσματος.
Keywords: Πολιτικό Μάρκετινγκ
Μελέτη Περίπτωσης
Εκλογική συμπεριφορά
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapavasileiouDimitrisMsc2024.pdf934.41 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons