Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30136
Author: Γεωργινέζης, Χρήστος
Title: Σύγχρονο μάρκετινγκ: ο ρόλος των προσώπων επιρροής (influencers) στην διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και η επίδραση τους στα προβαλλόμενα προϊόντα
Alternative Titles: Contemporary marketing: the role of influencers in shaping consumer behavior and their impact on promoted products
Date Issued: 2024
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Μαυραγάνη, Ελένη
Abstract: Η ψηφιακή εποχή έχει αλλάξει άρδην την επιστήμη του μάρκετινγκ (marketing) τα τελευταία χρόνια. Βασικός στόχος της επιστήμης του μάρκετινγκ είναι να δημιουργούν οι οργανισμοί ικανοποιημένους δέκτες και να διαφυλάσσουν αυτήν τους την ικανοποίηση. Βασισμένο στους σταθερούς πυλώνες της ιδέας του κλάδου το σύγχρονο μάρκετινγκ με τη χρήση των ψηφιακών μέσων προωθεί προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών, οι οποίες τις περισσότερες φορές δημιουργούνται από τις τάσεις (trends) της εκάστοτε κοινωνίας. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι αρχικά η κατανόηση εννοιών, όπως ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing), μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media marketing) καθώς και των εργαλείων τους. Συγκεκριμένα μέσα από την έρευνα, που θα διεξαχθεί θα αναλυθεί ο ρόλος των προσώπων επιρροής (influencers) στο κλάδο του μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media marketing) και η επίδραση που ασκούν στην συμπεριφορά των καταναλωτών. Στο πρώτο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται βασικές έννοιες του μάρκετινγκ. Γίνεται ανάλυση του όρου «πρόσωπο επιρροής» (influencer) καθώς και ο αντίκτυπος που έχει στα προβαλλόμενα προϊόντα. Τέλος, παρουσιάζονται κοινωνιολογικά στοιχεία σχετικά με τον διαχωρισμό των δεκτών βάση ηλικίας, στοιχεία τα οποία κατέχουν πρωταρχικό ρόλο στην έρευνα, που διεξάγεται. Στο δεύτερο κεφάλαιο, σε συνέχεια του πρώτου παρουσιάζονται οι πιο διαδεδομένες πλατφόρμες προβολής και δραστηριοποίησης των προσώπων επιρροής (influencers). Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η μεθοδολογία της έρευνας καθώς και οι τεχνικές που εφαρμόστηκαν. Για να εξυπηρετηθεί αποτελεσματικά ο σκοπός της έρευνας και να ανταποκριθεί στα ερευνητικά ερωτήματα που θα τεθούν, ήταν απαραίτητη η δημιουργία ενός εννοιολογικού πλαισίου. Για τη συλλογή και την παρουσίαση των απαιτούμενων πληροφοριών, αναπτύχθηκε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω της πλατφόρμας Google Forms. Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην ανάδειξη του βαθμού ανάμειξης των προσώπων επιρροής στην καταναλωτική συμπεριφορά, λαμβάνοντας υπόψη τον γενεαλογικό διαχωρισμό του ακροατηρίου. Παρατηρείται ότι η ηλικία επηρεάζει την αντίληψη των καταναλωτών και ότι τα πρόσωπα επιρροής μπορούν να διαμορφώσουν θετικά ή αρνητικά την εικόνα των προϊόντων στην αγορά. Ακολούθως, παρουσιάζεται το δείγμα με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας με τη βοήθεια των προγραμμάτων IBM SPSS και Microsoft Excel και παρουσιάζονται ως επί τω πλέον μέσα από σχετικούς πίνακες δεδομένων. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την σημαντικότητα των προσώπων επιρροής στην καταναλωτική συμπεριφορά ιδιαίτερα στις νεότερες ηλικιακές ομάδες, οι οποίες τείνουν να εμπιστεύονται έτι περισσότερο διάφορα πρόσωπα επιρροής, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τις αγοραστικές τους ανάγκες, αλλά και σε ένα ευρύ πεδίο, στο οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο τρόπος σκέψης, ο τρόπος ζωής και ούτω καθεξής. Συνοψίζοντας στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας, τα οποία κατά την προσωπική μου άποψη είναι ακόμη «εύπλαστα» εφόσον ο βαθμός εμπιστοσύνης των προσώπων επιρροής είναι σχετικά μικρός, γεγονός που συμβάλλει στην μείωση της αποτελεσματικότητας των προσώπων επιρροής, ιδιαίτερα σε άτομα μεγαλύτερων ηλικιών. Κλείνοντας γίνονται σχετικές προβλέψεις, που αφορούν την εξέλιξη του κλάδου στο εγγύς μέλλον και παρατίθενται προτάσεις προς τους άμεσα ενδιαφερόμενους.
Keywords: Social media
Γενεαλογικός διαχωρισμός
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeorginezisChristosMsc2024.pdf5.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.