Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30131
Author: Ομουρίδου, Αικατερίνη
Title: Υπέρ - εξατομίκευση και πελατειακή εμπειρία στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση
Date Issued: 2024
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Αυτή η εργασία εμβαθύνει στη σύνθετη σχέση μεταξύ της υπερ-εξατομίκευσης και της πελατειακής εμπειρίας εν μέσω της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης, εξετάζοντας τις μετασχηματιστικές δυνατότητες και τις ηθικές θεωρήσεις τους. Η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και το Internet of Things (IoT), έχει επαναπροσδιορίσει τη σχέση πελατών – εταιρειών, στο πλαίσιο της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης. Στο επίκεντρο αυτής της επανάστασης βρίσκεται η υπερ-εξατομίκευση, μια στρατηγική που αξιοποιεί αυτές τις τεχνολογίες προσαρμόζοντας προϊόντα και υπηρεσίες στις ατομικές προτιμήσεις. Η μελέτη πραγματεύεται το μετασχηματιστικό δυναμικό της υπερ-εξατομίκευσης εντός της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης, εργαλειοποιώντας διάφορες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το IoT. Αυτές οι τεχνολογίες δημιουργούν τεράστια σύνολα δεδομένων, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να προσφέρουν πιο διαφοροποιημένες και προσαρμοσμένες εμπειρίες πελατών. Καθώς το τοπίο εξελίσσεται, οι επιχειρήσεις οφειλούν να ισσοροπήσουν τα πλεονεκτήματα της εξατομίκευσης και τα ηθικά κριτήρια που αφορούν το απόρρητο των δεδομένων. Οι ηθικοί προβληματισμοί είναι υψίστης σημασίας σε αυτήν την εποχή υπερ-εξατομίκευσης που βασίζεται στα δεδομένα. Η μελέτη δίνει έμφαση στις υπεύθυνες πρακτικές συλλογής και διαχείρισης δεδομένων, τη διαφάνεια και την ανάγκη για ρητή συναίνεση των χρηστών καθώς και την εφαρμογή νομοθετικών πλαισίων. Διερευνά τις προκλήσεις των αλγοριθμικών προκαταλήψεων, ιδιαίτερα στη λήψη αποφάσεων με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη, και υποστηρίζει τη συνεχή παρακολούθηση και τη βελτίωση για τη διασφάλιση δίκαιων και αμερόληπτων αποτελεσμάτων. Η ενσωματωμένη έρευνα με επίκεντρο ένα δείγμα περίπου εκατό καταναλωτών που ανταποκρίθηκε σε ένα δομημένο σύμφωνα με την υπάρχουσα έρευνα των Jain et al (2021) ερωτηματολόγιο προσέφερε σημαντικά δεδομένα για τα συμπεράσματα των επιχειρημάτων αυτής της διπλωματικής εργασίας αναφορικά με την προθυμία τους να συμμετάσχουν στην διαμόρφωση των καταναλωτικών τους εμπειριών στον ψηφιακό κόσμο, την διάθεσή τούς να καινοτομήσουν και να συν-δημιουργήσουν, αλλά και τα υποκειμενικά τους κριτήρια στάσης και προτύπων. Aπέδειξε ότι η υπερ-εξατομίκευση βρίσκει εύφορο έδαφος στο καταναλωτικό κοινό με το δείγμα να απαντάει με σημαντικά ποσοστά πλειοψηφίας θετικά σε ερωτήσεις όπως «Η αγορά εξατομικευμένων προϊόντων μόδας μέσω διαδικτύου είναι: Θετική» (62%), «Είναι πιθανό να αγοράσω εξατομικευμένα ρούχα μόδας» (52,2%) αλλά και εν αντιθέσει «Η αγορά εξατομικευμένων προϊόντων μόδας μέσω διαδικτύου είναι: Αρνητική» (60,9%). Κοιτάζοντας το μέλλον, η μελέτη των παραπάνω φαινομένων και η επακόλουθη έρευνα προβλέπουν μελλοντικές τεχνολογικές τάσεις και διερευνούν τον τρόπο ενσωμάτωσής τους, προκειμένου να προσφέρουν μία καλύτερη εμπειρία στον πελάτη. Συμπερασματικά, το δείγμα των καταναλωτών που απάντησαν το ερωτηματολόγιο δείχνει πρόθυμο να υιοθετήσει νέες τεχνολογίες και δεκτικό στην εξατομίκευση προϊόντων και υπηρεσιών. Όλα τα παραπάνω υπογραμμίζουν τη δυναμική φύση της τομής μεταξύ της υπερ-εξατομίκευσης και της τεχνολογίας, προτρέποντας τις επιχειρήσεις να παραμείνουν μπροστά σε αυτό το μεταμορφωτικό τοπίο.
Keywords: Internet of Things
Τεχνητή νοημοσύνη
Προσωπικά δεδομένα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OmouridouAikateriniMsc2024.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open
OmouridouAikateriniMsc2024present.pdf537.13 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons