Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30130
Author: Καραποστόλης, Γεώργιος
Title: Η επίδραση των ομάδων επιρροής στην καταναλωτική συμπεριφορά.
Date Issued: 2024
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τον ρόλο και την επίδραση των ομάδων επιρροής στη συμπεριφορά των καταναλωτών, στηριζόμενη σε διεθνή αρθρογραφία και βιβλιογραφία. Θα εξεταστούν τα μέσα που χρησιμοποιούν οι ομάδες αυτές για να έρθουν σε επαφή με το κοινό, οι μέθοδοι που ακολουθούν και οι τεχνικές μάρκετινγκ. Παράλληλα, θα ερευνηθούν τα αποτελέσματα των παραπάνω στη λήψη αποφάσεων από πλευράς καταναλωτών, όπως επίσης και στις προτιμήσεις τους σε προϊόντα και υπηρεσίες. Στόχος είναι να αντληθούν μερικά χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τα πλεονεκτήματα, τα όρια και τις συνέπειες που έχει για τις εταιρείες και τα προϊόντα τους η διαφήμιση μέσω ομάδων επιρροής. Αφότου εκτεθεί το θεωρητικό πλαίσιο και η υφιστάμενη αρθρογραφία, θα δοθεί έμφαση στα άτομα επιρροής μικρού βεληνεκούς και στον τρόπο που οι ομάδες αυτές επηρεάζουν το κοινό πιο αποτελεσματικά συγκριτικά με τις παραδοσιακές ομάδες. Οι ομάδες αυτές, μολονότι ιδιαίτερα δημοφιλείς και αποτελεσματικές στα πλαίσια της διαφήμισης, δεν έχουν αποτελέσει μέχρι στιγμής αντικείμενο συγκεκριμένης μελέτης. Με την παρούσα εργασία και έρευνα μελετώ τη γνώμη του κοινού αναφορικά με αυτές τις ομάδες με τη βοήθεια ενός ερωτηματολογίου που στηρίζεται σε ερωτήσεις ακαδημαϊκών άρθρων. Τα δεδομένα της έρευνας αναλύονται με τη χρήση του προγράμματος excel και της μεθόδου της παλινδρόμησης. Τα βασικά αποτελέσματα είναι ότι η αξιοπιστία ενός μικρο-ινφλούνσερ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό στο πόσο ενδιαφέρον είναι το περιεχόμενο που δημοσιεύει και δεν σχετίζεται τόσο με άλλους παράγοντες όπως «η διάθεση του καταναλωτή να κάνει έρευνα αγοράς» ή «η ικανοποίηση του καταναλωτή». Επιπλέον, το συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι τα άτομα επιρροής μικρού βεληνεκούς καλούνται να δημοσιεύουν περιεχόμενο που κρατάει το ενδιαφέρον του κοινού σε υψηλά επίπεδα, αλλά παράλληλα είναι ειλικρινές, καθώς μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών είναι πρόθυμο να σταματήσει να τους ακολουθεί αν καταλάβει ότι οι δημοσιεύσεις τους δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.
Keywords: Άτομα επιρροής
Ομάδες επιρροής
Άτομα επιρροής μικρού βεληνεκούς
Μάρκετινγκ επιρροής
Κοινωνικά δίκτυα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KarapostolisGeorgiosMsc2024.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons