Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30120
Author: Γιάννου, Κωνσταντίνα Ελευθερία
Title: Η εκπαίδευση και η κοινωνική ένταξη των ατόμων με οπτική αναπηρία στην Ελλάδα
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Abstract: Η εκπαίδευση και η κοινωνική ένταξη των ατόμων με προβλήματα όρασης αποτελούν κρίσιμες πτυχές της συνολικής ευημερίας και ποιότητας ζωής τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία συνιστά μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση της βιβλιογραφίας που διερευνά την κατάσταση της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ένταξης των ατόμων με προβλήματα όρασης στην Ελλάδα. Η μελέτη διερευνά τα εμπόδια και τα συστήματα υποστήριξης που επηρεάζουν τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ένταξης των ατόμων με προβλήματα όρασης. Για την επίτευξη του σκοπού της μελέτης διεξήχθη αναζήτηση της διεθνούς βιβλιογραφίας στις διεθνείς βάσεων δεδομένων που σχετίζονται με την ειδική εκπαίδευση: Education Full Text (Wilson), ERIC, και PsycInfo. Οι συγκεκριμένες περιγραφικές λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: άτομα με προβλήματα όρασης, εκπαίδευση, κοινωνική ενσωμάτωση, Ελλάδα, συστήματα υποστήριξης. Μέσα από μια κριτική ανάλυση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας, η μελέτη εντοπίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης ως προς την πρόσβαση στην εκπαίδευση στην Ελλάδα. Τέτοιου είδους προκλήσεις είναι η έλλειψη κατάλληλης τεχνολογίας, οι ανεπαρκείς πόροι και η ανεπαρκής κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, η μελέτη εξετάζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης όσον αφορά την επίτευξη κοινωνικής ένταξης, όπως είναι η περιορισμένη πρόσβαση σε ευκαιρίες απασχόλησης, μεταφορές και κοινωνικές δραστηριότητες. Η μελέτη διαπίστωσε ότι ενώ υπάρχουν κάποια διαθέσιμα συστήματα υποστήριξης για άτομα με προβλήματα όρασης στην Ελλάδα, όπως εξειδικευμένα σχολεία, υποστηρικτικές τεχνολογίες και κέντρα αποκατάστασης, είναι απαραίτητη η αναβάθμιση των συστημάτων αυτών σε πιο ολοκληρωμένα και προσβάσιμα συστήματα υποστήριξης για να διασφαλιστεί ότι τα άτομα με προβλήματα όρασης έχουν ίσες ευκαιρίες για την εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη. Τα ευρήματα αυτής της μελέτης προσφέρουν πολύτιμες γνώσεις για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους επαγγελματίες για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ένταξης για τα άτομα με προβλήματα όρασης στην Ελλάδα. Η μελέτη ολοκληρώνεται με τη διατύπωση προτάσεων για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ένταξης για άτομα με προβλήματα όρασης, όπως αύξηση πόρων για εξειδικευμένα σχολεία, παροχή κατάρτισης για εκπαιδευτικούς και βελτίωση της προσβασιμότητας στις μεταφορές και στους δημόσιους χώρους.
Keywords: Άτομα με προβλήματα όρασης
Κοινωνική ενσωμάτωση
Συστήματα υποστήριξης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GiannouKonstantinaEleftheriaMsc2023.pdf555.66 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons