Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30102
Author: Φασούλα, Αγάπη
Title: Αξιοποίηση της μουσικής σε παρεμβατικά προγράμματα για την ενίσχυση/βελτίωση των αναγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (στην ανάγνωση) και των μαθητών με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) : μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα μελέτη αποσκοπούσε στην ανάδειξη των διαστάσεων της χρήσης μουσικών παρεμβάσεων αφενός σε μαθητές που έχουν διαγνωστεί με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα και αφετέρου σε μαθητές που έχουν διαγνωστεί με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, και αντιμετωπίζουν προβλήματα στον τομέα της Ανάγνωσης. Όσον αφορά τις μουσικές παρεμβάσεις, το ζητούμενο ήταν να εντοπιστούν τα στοιχεία της αναγνωστικής διαδικασίας που βελτιώνονται από τις παρεμβάσεις, να εντοπιστούν οι ομοιότητες και οι διαφορές ανάμεσα στις δυο κατηγορίες των ειδικών αναγκών που αναφέρθηκαν παραπάνω, να μελετηθεί η αποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενων προγραμμάτων και να γίνει σύγκριση ανάμεσα στις δυο οριζόμενες κατηγορίες. Για την πραγμάτωση της μελέτης έγινε συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και μελετήθηκαν πηγές ηλεκτρονικές και έντυπες με χρονικό πλαίσιο από το 1970 μέχρι και σήμερα. Οι παρεμβάσεις που επιλέχθηκαν χαρακτηρίζονται από ποικίλες μορφές, για παράδειγμα διδασκαλία, οργανική εκτέλεση, φωνητική εκτέλεση, ενώ έχουν λάβει χώρα σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα, όπως είναι τα σχολεία, το σπίτι ή κάποιο κλινικό περιβάλλον.
Keywords: Ειδική αγωγή
ΔΕΠΥ
Ανάγνωση
Μουσική
Μουσικές Παρεμβάσεις
Ακαδημαϊκά επιτεύγματα
Ακουστική Διέγερση
Μαθησιακές Δυσκολίες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FasoulaAgapiMsc2024.pdf896.33 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons