Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30095
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΓραμματίκας, Αθανάσιοςel
dc.date.accessioned2024-01-29T11:53:40Z-
dc.date.available2024-01-29T11:53:40Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30095-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΟι μαθητές που έχουν διαγνωστεί με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής -Υπερκινητικότητα μπορεί να δυσκολεύονται σε διάφορους ακαδημαϊκούς και συμπεριφορικούς τομείς. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μπορεί να επηρεάζουν αρνητικά την ικανότητά τους να εμφανίζουν με ακρίβεια τις ακαδημαϊκές τους δεξιότητες. Για να διασφαλιστεί πως οι δυσκολίες αυτές δεν γίνονται εμπόδιο στην ομαλή εκπαιδευτική τους πορεία, μαθητές που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους δυσκολίες στην ανάγνωση μπορούν να βελτιώσουν τις ικανότητες τους με την χρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η παρουσίαση των ευρημάτων των ερευνών σχετικά με την χρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας για τη διδακτική στήριξη μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και μαθητών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής -Υπερκινητικότητα στην ανάγνωση. Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση δώδεκα ερευνών οι οποίες δημοσιεύθηκαν την τελευταία δεκαετία, ύστερα από αναζήτηση στις βάσεις δεδομένων ERIC, SAGEJournals, Taylor&Francis, ELSEVIER, Pubmed, WorldwideScience, ProQuest και WileyOnlineLibrary.Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι μαθητές με την χρήση της υποστηρικτικής τεχνολογίας εκτός από την αύξηση του κινήτρου τους για συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, έδειξαν βελτίωση στην αναγνωστική τους ικανότητα, στην αποκωδικοποίηση, στην κατανόηση, στην φωνολογική επίγνωση και στην ταχύτητα ονομασίας. Η υποστήριξη μαθητών με ΕΜΔ και ΔΕΠ-Υ κατά την διαδικασία ανάγνωσης είναι χωρίς αμφιβολία μια σύνθετη και απαιτητική διαδικασία, η οποία πρέπει να υλοποιείται λαμβάνοντας υπ’ όψη τις ιδιαιτερότητες και τις εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή. Η χρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις παρεμβάσεις των ερευνών που παρατίθενται στην παρούσα εργασία συμβάλλουν σημαντικά στον περιορισμό των δυσκολιών μαθητών με ΕΜΔ και ΔΕΠ-Υ στη βελτίωση των αναγνωστικών τους ικανοτήτων.el
dc.format.extent80el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en
dc.subjectΥποστηρικτική τεχνολογίαel
dc.subjectΔεπ-υel
dc.subjectΕμδel
dc.subjectΑνάγνωσηel
dc.subjectΠαρέμβασηel
dc.titleΧρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας για τη διδασκαλία ανάγνωσης σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και μαθητές με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής – υπερκινητικότητα.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GrammatikasThanasisMsc2023.pdf572.3 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons