Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30072
Author: Κωστοπούλου, Μαριάνθη
Title: Στάσεις και ανησυχίες εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής ως προς την εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες: μια διερευνητική μελέτη.
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι στάσεις και οι ανησυχίες 155 εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται σε δημόσια σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης όσον αφορά την εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο το οποίο αποστάλθηκε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και περιλάμβανε ερωτήσεις δημογραφικές και δύο κλίμακες μεταφρασμένες στην ελληνική γλώσσα, η πρώτη κλίμακα TATIS-The Teacher’s Attitudes Towards Inclusion Scale «Ανησυχίες των εκπαιδευτικών απέναντι στη συμπερίληψη» και η δεύτερη CIES-Concerns About Inclusion Scale «Ανησυχίες απέναντι στη συμπεριληπτική εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν οι εκπαιδευτικοί σε γενικές γραμμές έχουν θετική στάση ως προς τη συμπεριληπτική εκπαίδευση των μαθητών με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες. Εξέφρασαν ανησυχίες, ωστόσο, σχετικά με τη συμπερίληψη των μαθητών αυτών σε τάξεις γενικού σχολείου κυρίως λόγω της ανεπάρκειας των πόρων που απαιτούνται για την αποτελεσματική συμπερίληψή τους. Επίσης, σε ένα βαθμό θεωρούν ότι στην τυπική τάξη, δεν θα είναι εφικτό να καλυφθούν οι ανάγκες των εν λόγω μαθητών. Μια επιπλέον ανησυχία τους είναι η πιθανή μη αποδοχή των μαθητών με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες. Επιπλέον, από την παρούσα έρευνα διαφάνηκε ότι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν τις στάσεις και τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών απέναντι στη συμπερίληψη των μαθητών με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες. Ωστόσο, επειδή υπήρχε άνιση κατανομή των δημογραφικών χαρακτηριστικών στο εν λόγω δείγμα, θεωρείται απαραίτητη η περαιτέρω διερεύνηση του ρόλου τους. Τέλος, η παρούσα έρευνα ανέδειξε σημαντική συσχέτιση μεταξύ των στάσεων των εκπαιδευτικών απέναντι στη συμπερίληψη και των ανησυχιών τους ως προς αυτή.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KostopoulouMarianthiMsc2024.pdf748.01 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons