Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29948
Author: Χατζή, Μαρία
Title: Η δημιουργία digital comic strip για την εκμάθηση των σημείων στίξης και η διερεύνηση του βαθμού εμπλοκής των μαθητών με τη χρήση φορητών συσκευών: Η περίπτωση του mobile app canva.
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Καρατσιώρη, Μαριάνθη
Abstract: Παραδοσιακά, η κινητή μάθηση έχει αναπτυχθεί περισσότερο στον τομέα της άτυπης εκπαίδευσης. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά την παγκόσμια πανδημία COVID-19 και την “επείγουσα απομακρυσμένη εκπαίδευση” (Hodges, 2020) εξαιτίας του σταδιακού κλείσιμου των εκπαιδευτικών μονάδων σε όλες τις χώρες, έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον για την ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών στον τομέα της επίσημης εκπαίδευσης. Μεταξύ των βασικών στοιχείων που απαιτούνται για την επιτυχή επίτευξη αυτής της διαδικασίας ενσωμάτωσης είναι η εύρεση κατάλληλων εφαρμογών που θα βελτιώνουν γνωστικά αλλά και συμπεριφορικά τα επίπεδα των εκπαιδευόμενων με τη χρήση παιδαγωγικών εργαλείων. Το ψηφιακό κόμικ είναι μια πολυτροπική κειμενική-οπτική μορφή λογοτεχνίας (Cook, 2017) και αποτελεί ένα αποτελεσματικό παιδαγωγικό εργαλείο (Scott, 2015). Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τα οφέλη χρήσης φορητών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρει μια ομαδοσυνεργατική εφαρμογή κατασκευής ψηφιακού comic. Αρχικά, σε γνωστικό επίπεδο, ελέγχοντας τη βελτίωση της στίξης μέσα από το παραγόμενο υλικό (comics) και τη συμπλήρωση των pre και post-test. Στη συνέχεια, σε επίπεδο εκπαιδευτικής διαδικασίας διαπιστώνοντας τυχόν επίδραση στο βαθμό εμπλοκής των μαθητών της πειραματικής ομάδας και της ομάδας ελέγχου στην εκπαιδευτική διαδικασία με παρατήρηση που βασίστηκε σε μια φόρμα παρατήρησης εμπλοκής και σε μία φόρμα χρονικής παρατήρησης. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι θετικά, καθώς και στο γνωστικό επίπεδο αλλά και στο επίπεδο εμπλοκής των μαθητών υπήρξε αύξηση των ποσοστών και των δεικτών που προέκυψαν μεταξύ των αρχικών και τελικών αποτελεσμάτων της πειραματικής ομάδας. Τέλος, υπήρξε σημαντική διαφορά με υψηλότερες τιμές στα τελικά αποτελέσματα της πειραματικής ομάδας σε σύγκριση με τα αντίστοιχα της ομάδας ελέγχου.
Keywords: Φορητές Συσκευές
Φορητή Μάθηση
Ψηφιακό Κόμικ
Εμπλοκή
Σημεία Στίξης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatziMariaMsc2023.pdf37.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons