Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29839
Author: Καρπούζου, Κυριακούλα
Title: Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με χαμηλή σχολική επίδοση και μαθητών με διαπιστωμένες ΗΕΑ. Ομοιότητες, διαφορές και διδακτικές επιπτώσεις κατά τη γνώμη των εκπαιδευτικών.
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η συνεχής αύξηση των προβληματικών συμπεριφορών στους έφηβους μαθητές, αλλά και η διατάραξη που προκαλούν οι συμπεριφορές αυτές στην μαθησιακή κοινότητα αναδύουν ένα σημαντικό πρόβλημα στο χώρο της εκπαίδευσης που συνεχώς μεγεθύνεται. Η εν λόγω εργασία υλοποιήθηκε με σκοπό να καταγράψει τις ομοιότητες, τις διαφορές, και τους τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με χαμηλή σχολική επίδοση και μαθητών με διαπιστωμένες Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο απαντήθηκε συνολικά από 106 εκπαιδευτικούς και για την επιλογή των συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκε βολική δειγματοληψία. Η έρευνα υλοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 2023 και για την ανάλυση των δεδομένων έγινε Περιγραφική και Επαγωγική Στατιστική. Τα προβλήματα συμπεριφοράς που παρουσιάζουν οι μαθητές με διαπιστωμένες ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες συνήθως εμφανίζονται με τη μορφή παρορμητικότητας, απροσεξίας και υπερκινητικότητας. Οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση παρουσιάζουν κακή μαθησιακή συμπεριφορά, δεν διατηρούν καλές διαπροσωπικές σχέσεις με τους συμμαθητές τους και τους εκπαιδευτικούς και μιλούν με προσβλητικό τρόπο στους συνομηλίκους τους και με αγένεια - εριστικό ύφος στους εκπαιδευτικούς. Οι ομοιότητες στη συμπεριφορά των δυο ομάδων μαθητών σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς έγκεινται στη χαμηλή επίδοση στο σχολείο, την αποφυγή δύσκολων εργασιών, την διακοπή του μαθήματος, την απόσπαση προσοχής, την νευρικότητα και την δυσκολία στην τήρηση των κανόνων. Οι διαφορές τους σύμφωνα με τη γνώμη των εκπαιδευτικών βρίσκονται κυρίως στο ότι οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση εκδηλώνουν έντονες αντιδράσεις στη συμπεριφορά τους, επιθετικότητα, αγένεια, εκρήξεις θυμού, ενώ οι μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες παρουσιάζουν πιο ήπιες μεταβολές στη συμπεριφορά τους, είναι πιο ευγενικοί και πιο συνεργάσιμοι. Οι εκπαιδευτικοί, αναζητούν τους πιο αποδοτικούς τρόπους διαχείρισης ώστε να διευκολύνεται η ομαλή λειτουργία της τάξης. Μεταξύ των διδακτικών επιλογών που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για να διαχειριστούν τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και των μαθητών με χαμηλή σχολική επίδοση δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφορές, τόσο στις θετικές διδακτικές προσεγγίσεις, όσο και στις αρνητικές. Οι θετικές διδακτικές προσεγγίσεις που επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί είναι η συζήτηση με το μαθητή, ο θετικός σχολιασμός μιας επιθυμητής συμπεριφοράς και ο έπαινος για συγκεκριμένες συμπεριφορές, ενώ οι αρνητικές διδακτικές προσεγγίσεις σχετίζονται με την προσέγγιση και την παραμονή για λίγη ώρα κοντά του και την αλλαγή θέσης.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KarpouzouKyriakoulaMsc2023.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons