Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29817
Author: Καραγιαννίδου, Ευσταθία
Title: Εκπαιδευτικές επιπτώσεις αποτελεσματικών προγραμμάτων παρέμβασης και διδακτικών προσαρμογών για μαθητές με διπλή ιδιαιτερότητα
Alternative Titles: Educational implications of effective intervention programs and instructional adaptations for twice-exceptional students
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Γιαννούλη Βασιλική
Abstract: Η παρούσα εργασία εξετάζει το φαινόμενο των μαθητών με διπλή ιδιαιτερότητα, μιας πληθυσμιακής ομάδας που χαρακτηρίζεται από στοιχεία χαρισματικότητας και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, με στόχο την ανάδειξη αποτελεσματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέμβασης και προσαρμογών στο πρόγραμμα διδασκαλίας και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσω της συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης συλλέχθηκαν, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, 12 μελέτες με τις οποίες επιχειρήθηκε να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν. Αναλυτικότερα, σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εντοπίσει αποτελεσματικά εκπαιδευτικά προγράμματα παρέμβασης και διδακτικές προσαρμογές που έχουν εφαρμοστεί σε μαθητές με διπλή ιδιαιτερότητα και ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες τους διασφαλίζοντας την αποτελεσματικότερη εκπαίδευση αυτών των μαθητών. Μέσω της συστηματικής μελέτης της σχετικής βιβλιογραφίας διαπιστώθηκε ότι τα προγράμματα εμπλουτισμού καθώς και οι διδακτικές προσαρμογές που στοχεύουν πρωτίστως στην ανάδειξη και αξιοποίηση των χαρισμάτων και των δυνάμεων των μαθητών και παράλληλα εναρμονίζονται με τα ενδιαφέροντα και το μαθησιακό στυλ αυτών αποδεικνύονται αποτελεσματικές πρακτικές στην εκπαίδευση των μαθητών με διπλή ιδιαιτερότητα. Τέλος, μέσα από τη συζήτηση και την ανάλυση των αποτελεσμάτων των ερευνών επιχειρήθηκε να δοθούν ορισμένες προτάσεις σχετικά με τη δυνατότητα εφαρμογής των ευρημάτων στα πλαίσια του ελληνικού σχολείου.
This thesis examines the phenomenon of twice-exceptional students, a population characterized by elements of giftedness and special educational needs, with the aim of highlighting effective educational intervention programs and adaptations within the curriculum and instructional process. Through a systematic literature review, 12 studies were selected based on specific criteria to address the research questions posed. Specifically, the purpose of this study was to identify effective educational intervention programs and instructional adaptations that have been implemented for twice-exceptional students, catering to their unique needs and ensuring a more effective education for these students. The systematic examination of the relevant literature revealed that enrichment programs and instructional adaptations, primarily focused on identifying and harnessing students' gifts and strengths while aligning with their interests and learning styles, have proven to be effective practices in the education of twice-exceptional students. Finally, through the discussion and the analysis of the research results, some recommendations were made regarding the potential implementation of these findings within the framework of the Greek educational system.
Keywords: Χαρισματικότητα
Διπλή ιδιαιτερότητα
Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις & διδακτικές προσαρμογές
Προγράμματα εμπλουτισμού
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaragiannidouEfstathiaMsc2023.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons