Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29783
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΠεριφανοπούλου, Σοφίαel
dc.date.accessioned2023-11-20T08:59:24Z-
dc.date.available2023-11-20T08:59:24Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29783-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί προσπάθεια για τη διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής αναφορικά με την αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών σεξουαλικής κακοποίησης αλλά και την αναγκαιότητα εφαρμογής προγραμμάτων σεξουαλικής εκπαίδευσης ειδικά ως μέτρο πρόληψης της κακοποίησης. Έγινε προσπάθεια να προσδιοριστούν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την αναγνώριση αντίστοιχων περιστατικών, να καταγραφούν οι παράγοντες που κατά τη γνώμη τους επηρεάζουν την πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης αλλά και η αξία που αποδίδουν οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή προγραμμάτων σεξουαλικής εκπαίδευσης στους μαθητές τους με και χωρίς αναπηρία. Για την διερεύνηση των παραπάνω, διενεργήθηκε ποιοτική έρευνα στην οποία συμμετείχαν συνολικά 17 εκπαιδευτικοί (12 ειδικής αγωγής και 5 γενικής αγωγής) οι οποίοι εργάζονταν κυρίως στον νομό Θεσσαλονίκης, στον νομό Αττικής και στον νομό Ηρακλείου. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη για την οποία δημιουργήθηκε ένας οδηγός συνέντευξης που περιλάμβανε 3 υποθετικά σενάρια και ερωτήσεις οι οποίες χωρίστηκαν σε 2 θεματικούς άξονες. Η ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν από την έρευνα έγινε με τη μέθοδο της Θεματικής Ανάλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί στο σύνολο τους κρίνουν ότι δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν τις προειδοποιητικές ενδείξεις της σεξουαλικής κακοποίησης, ενώ οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής θεωρούν ότι έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια να αναγνωρίσουν αντίστοιχα περιστατικά. Ακόμη, καταγράφηκαν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν κατά την αναγνώριση των ενδείξεων και ως σημαντικότερο εμπόδιο αναδείχθηκαν οι περιορισμένες γνώσεις των εκπαιδευτικών. Αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης, οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι οι παράγοντες είναι πολλοί και οι σημαντικότεροι εξ’ αυτών είναι η σεξουαλική εκπαίδευση των παιδιών και οι γνώσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με αυτόν τον τομέα. Συμπερασματικά, κρίνεται επιβεβλημένη η οργανωμένη εκπαίδευση του εκπαιδευτικού κλάδου αναφορικά με το ζήτημα της σεξουαλικής κακοποίησης και της σεξουαλικής εκπαίδευσης των παιδιών.el
dc.format.extent127el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en
dc.subjectΠαιδική σεξουαλική κακοποίησηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί ειδικής αγωγήςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί γενικής αγωγήςel
dc.subjectΑπόψεις εκπαιδευτικώνel
dc.titleΣεξουαλική εκπαίδευση και κακοποίηση παιδιών με ή χωρίς αναπηρία: μία ποιοτική έρευνα των απόψεων εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγήςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PerifanopoulouSofiaMsc2023.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons