Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29763
Author: Γούλα, Μαρία-Ειρήνη
Title: Υποστηρικτική τεχνολογία και δεξιότητες ζωής: μία βιβλιογραφική ανασκόπηση των εκπαιδευτικών εφαρμογών για τους μαθητές με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Η χρήση της υποστηρικτικής τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα ωφέλιμη σε πλήθος ερευνών. Μέσω ποικίλων εφαρμογών υποστηρικτικής τεχνολογίας δίνεται η δυνατότητα στα άτομα αυτά να ενισχύσουν τις δεξιότητες ζωής τους, δεξιότητες απαραίτητες για την καθημερινή τους διαβίωση. Με βάση αυτό, η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση στοχεύει να αναδείξει την αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών εφαρμογών υποστηρικτικής τεχνολογίας, οι οποίες καλλιεργούν τις δεξιότητες ζωής των μαθητών με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες. Οι έρευνες που αποτέλεσαν μέρος της εργασίας μας ήταν 17 χρησιμοποίησαν διάφορα μέσα υποστηρικτικής τεχνολογίας συνδυαστικά με διάφορες εφαρμογές λογισμικού προκειμένου να διδάξει μέσω αυτών κάποιες από τις δεξιότητες ζωής στους μαθητές με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες. Μέσα από τη συγκεκριμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση θα απαντηθούν ερευνητικές ερωτήσεις σχετικά με το αν διαφοροποιούνται οι δεξιότητες ζωής που διδάσκονται οι μαθητές αυτοί μεταξύ τους αλλά και αν εντοπίζονται διαφορές αναφορικά με το είδος της υποστηρικτικής τεχνολογίας. Τα αποτελέσματα αυτής της εργασίας τονίζουν, λοιπόν, τον θετικό απόηχο των εφαρμογών υποστηρικτικής τεχνολογίας για την καλλιέργεια των δεξιοτήτων ζωής των μαθητών με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GoulaMariaEiriniMsc2023.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons