Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29683
Author: Κεχαγιά, Ελένη
Title: Η συμβολή του παιχνιδιού στην κοινωνικοποίηση των παιδιών προσχολικής ηλικίας.
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Το παιχνίδι θεωρείται ότι αποτελεί κύρια δραστηριότητα των παιδιών και παράλληλα κεντρικό ζήτημα στη διεπιστημονική έρευνα της παιδικής ηλικίας στον αιώνα μας. Τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει στα παιδιά είναι αναρίθμητα. Διαδραματίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στη σωματική, γνωστική, ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι, μέσα στα πλαίσια της προσχολικής εκπαίδευσης, ένα σημαντικό μέρος τόσο του εβδομαδιαίου αναλυτικού προγράμματος όσο και των καθημερινών δραστηριοτήτων των παιδιών επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στο παιχνίδι είτε αυτό είναι οργανωμένο είτε ελεύθερο. Πρωταρχικός στόχος της παρούσας έρευνας είναι να παρουσιάσει τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει το παιχνίδι στην κοινωνικοποίηση των παιδιών νηπιακής ηλικίας. Πιο αναλυτικά, το πρώτο μέρος της εργασίας περιλαμβάνει ολόκληρο το θεωρητικό πλαίσιο. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν οι διάφοροι ορισμοί που δόθηκαν για το παιχνίδι τα τελευταία χρόνια. Στη συνέχεια, έγινε αναφορά στα διάφορα είδη του παιχνιδιού και διερευνήθηκε η σπουδαία σημασία του στα επίπεδα ανάπτυξης του παιδιού. Η δεύτερη εξίσου σημαντική έννοια προς μελέτη ήταν αυτή της κοινωνικοποίησης. Με την ολοκλήρωση του θεωρητικού πλαισίου της έρευνας, ακολούθησε η βιβλιογραφική επισκόπηση μέσα από μια ενδελεχή ιστορική αναδρομή στο παιχνίδι. Ακόμη, καταγράφτηκαν αναλυτικά οι έρευνες που αφορούσαν το ρόλο του παιχνιδιού στην προαγωγή της κοινωνικοποίησης των παιδιών στο νηπιαγωγείο. Αξίζει να αναφέρουμε ότι βασικό σημείο της μελέτης του θέματος αποτέλεσε η μεθοδολογία της έρευνας. Σε αυτό το μέρος, διατυπώθηκε λεπτομερώς ο σκοπός της έρευνας, καταγράφηκαν τα ερευνητικά ερωτήματα και δεν παραλήφθηκε να γίνει αναφορά στην επιλογή της μεθόδου, στο δείγμα συμμετοχής, στα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν καθώς και στις διαδικασίες που τελέστηκαν για την ακριβή συλλογή των δεδομένων. Ολοκληρώνοντας, με βάση τους περιορισμούς και τις ανάγκες που φαίνονται να προκύπτουν για περαιτέρω έρευνα, παρουσιάζονται προτάσεις τόσο για τους μελλοντικούς ερευνητές όσο και για τα εκπαιδευτικά προγράμματα που τοποθετούν στο επίκεντρο το παιχνίδι.
Keywords: Είδη Παιχνιδιού
Κοινωνικές Δεξιότητες
Νηπιαγωγοί
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KechagiaEleniMsc2023.pdf3.17 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons