Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29682
Author: Κοτσικόρης, Γεώργιος
Title: Ο ρόλος της παιχνιδοποίησης και των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού στο εταιρικό περιβάλλον: μια βιβλιογραφική επισκόπηση
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Ξυνόγαλος, Στυλιανός
Abstract: Ένα παιχνίδι που δεν έχει την ψυχαγωγία ως πρωταρχικό του στόχο ονομάζεται παιχνίδι σοβαρού σκοπού (Serious Game - SG). Η παιχνιδοποίηση (Gamification) είναι η έννοια της αξιοποίησης της ψυχολογικής προδιάθεσης ενός ατόμου για ενασχόληση με το παιχνίδι (gaming), χρησιμοποιώντας μηχανισμούς που εφαρμόζονται από τους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών, ως μέσο για να γίνουν πιο ελκυστικές οι δραστηριότητες του πραγματικού κόσμου. Η επιρροή που ασκείται σε συναισθηματικούς, γνωστικούς και κοινωνικούς τομείς των παικτών ενισχύει τα κίνητρα και τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι. Μελέτες έχουν δείξει ότι μέσα σε ένα παιχνιδοποιημένο περιβάλλον (gamified environment), οι παίκτες δείχνουν προθυμία να συμμετάσχουν σε επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες, να βιώσουν το αίσθημα της αποτυχίας και να κάνουν επανειλημμένες προσπάθειες αγνοώντας τους κινδύνους που θα υπήρχαν σε ένα πραγματικό περιβάλλον έως ότου ολοκληρωθεί η δραστηριότητα που τους ανατέθηκε. Ως εκ τούτου, η χρήση των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού και της παιχνιδοποίησης, έχει γίνει όλο και πιο συνηθισμένη για την επίτευξη εταιρικών στόχων εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των τμημάτων διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού (Human Resources - HR) στη διαδικασία εύρεσης και εκπαίδευσης του προσωπικού. Επίσης αρκετά είναι τα πανεπιστήμια που έχουν εντάξει στα προγράμματα σπουδών τους, μαθήματα που αφορούν την εκπαίδευση επιχειρηματικών διαδικασιών με τη χρήση παιχνιδιών σοβαρού σκοπού και παιχνιδοποίησης. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι εταιρείες που είναι απρόθυμες να υιοθετήσουν την παιχνιδοποίηση και τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού λόγω του ιστορικού αποτυχημένων προσπαθειών εφαρμογής τους, από άλλες επιχειρηματικές μονάδες. Αυτή η εργασία στοχεύει στην ανασκόπηση της βιβλιογραφίας με έμφαση στα παιχνίδια σοβαρού σκοπού και την παιχνιδοποίηση και τον ρόλο τους στην επιχειρηματική εκπαίδευση.
Keywords: Επιχειρηματική εκπαίδευση
Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KotsikorisGiorgosMsc2023.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons