Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29682
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΞυνόγαλος, Στυλιανόςel
dc.contributor.authorΚοτσικόρης, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2023-11-07T08:05:22Z-
dc.date.available2023-11-07T08:05:22Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29682-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΈνα παιχνίδι που δεν έχει την ψυχαγωγία ως πρωταρχικό του στόχο ονομάζεται παιχνίδι σοβαρού σκοπού (Serious Game - SG). Η παιχνιδοποίηση (Gamification) είναι η έννοια της αξιοποίησης της ψυχολογικής προδιάθεσης ενός ατόμου για ενασχόληση με το παιχνίδι (gaming), χρησιμοποιώντας μηχανισμούς που εφαρμόζονται από τους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών, ως μέσο για να γίνουν πιο ελκυστικές οι δραστηριότητες του πραγματικού κόσμου. Η επιρροή που ασκείται σε συναισθηματικούς, γνωστικούς και κοινωνικούς τομείς των παικτών ενισχύει τα κίνητρα και τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι. Μελέτες έχουν δείξει ότι μέσα σε ένα παιχνιδοποιημένο περιβάλλον (gamified environment), οι παίκτες δείχνουν προθυμία να συμμετάσχουν σε επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες, να βιώσουν το αίσθημα της αποτυχίας και να κάνουν επανειλημμένες προσπάθειες αγνοώντας τους κινδύνους που θα υπήρχαν σε ένα πραγματικό περιβάλλον έως ότου ολοκληρωθεί η δραστηριότητα που τους ανατέθηκε. Ως εκ τούτου, η χρήση των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού και της παιχνιδοποίησης, έχει γίνει όλο και πιο συνηθισμένη για την επίτευξη εταιρικών στόχων εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των τμημάτων διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού (Human Resources - HR) στη διαδικασία εύρεσης και εκπαίδευσης του προσωπικού. Επίσης αρκετά είναι τα πανεπιστήμια που έχουν εντάξει στα προγράμματα σπουδών τους, μαθήματα που αφορούν την εκπαίδευση επιχειρηματικών διαδικασιών με τη χρήση παιχνιδιών σοβαρού σκοπού και παιχνιδοποίησης. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι εταιρείες που είναι απρόθυμες να υιοθετήσουν την παιχνιδοποίηση και τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού λόγω του ιστορικού αποτυχημένων προσπαθειών εφαρμογής τους, από άλλες επιχειρηματικές μονάδες. Αυτή η εργασία στοχεύει στην ανασκόπηση της βιβλιογραφίας με έμφαση στα παιχνίδια σοβαρού σκοπού και την παιχνιδοποίηση και τον ρόλο τους στην επιχειρηματική εκπαίδευση.el
dc.format.extent61el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕπιχειρηματική εκπαίδευσηel
dc.subjectΔιαχείριση ανθρώπινου δυναμικούel
dc.titleΟ ρόλος της παιχνιδοποίησης και των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού στο εταιρικό περιβάλλον: μια βιβλιογραφική επισκόπησηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορικήel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KotsikorisGiorgosMsc2023.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons