Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29621
Author: Τζιδημοπούλου, Ραφαέλα
Title: Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Α' βάθμιας Εκπαίδευσης κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών τους την περίοδο της πανδημίας (COVID-19): Μια εμπειρική προσέγγιση, η περίπτωση της περιφέρειας Κοζάνης
Alternative Titles: The training needs of primary education teachers during the distance education of their students during the pandemic (covid-19): an empirical approach, the case of the Region of Kozani
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Παπαδήμα, Γενοβέφα
Abstract: Σε έναν σύγχρονο και μεταβαλλόμενο κόσμο που συνεχώς εξελίσσεται και συναντά νέες προκλήσεις, ο εκπαιδευτικός έχει ουσιώδη ρόλο λόγω της συμβολής του στη διαμόρφωση του μελλοντικού ανθρώπινου δυναμικού. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού πλέον δεν είναι η απλή μετάδοση της γνώσης αλλά η απόκτηση νέων δεξιοτήτων, η προσαρμογή του στις νέες συνθήκες του σύγχρονου σχολείου αλλά και να εμπνέει και να καθοδηγεί τους μαθητές σε νέους τρόπους απόκτησης της γνώσης. Στην εκπαιδευτική σταδιοδρομία του καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά προκλήσεων και απαιτήσεων του σύγχρονου σχολείου, καθώς διανύουμε μια περίοδο τεχνολογικής εξέλιξης. Η εκπαίδευση η οποία λαμβάνει ο εκπαιδευτικός προτού μπει στον χώρο της εκπαίδευσης δεν θεωρείται πλέον επαρκής και είναι αναγκαίο να ανανεώνει τις γνώσεις και τις μεθόδους διδασκαλίας του. Γι’ αυτό το λόγο χρειάζεται μια συνεχής επιμόρφωση καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής του πορείας. Η παρούσα έρευνα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς Α’ βάθμιας εκπαίδευσης της περιφερειακής ενότητας Κοζάνης και μελετά τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών όπως αυτές προέκυψαν κατά το σχολικό έτος 2020-2021 και υφίστανται έως σήμερα. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την διεξαγωγή της έρευνας είναι το ερωτηματολόγιο του Κατσαφούρου (2019), το οποίο και προσαρμόστηκε στις ανάγκες της παρούσας ποσοτικής έρευνας και δόθηκε σε έντυπη και σε ψηφιακή μορφή (google forms) σε Δημοτικά Σχολεία στην Περιφέρεια Κοζάνης, έπειτα από επικοινωνία με τους/τις διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων. Μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι η ανάγκη των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση εστιάζεται στην ενίσχυση της θεωρητικής τους κατάρτισης, η οποία να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν. Στόχος των εκπαιδευτικών μέσα από την παρακολούθηση ενός επιμορφωτικού προγράμματος είναι η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Ως κίνητρα για την επιλογή ενός επιμορφωτικού προγράμματος λειτουργούν η προσωπική ανάγκη για ανάπτυξη, καθώς και η πιστοποίηση και η μοριοδότηση που τους παρέχει ο φορέας της επιμόρφωσης.
Keywords: Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών
Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TzidimopoulouRafaelaMsc2023.pdf2.17 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons