Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29529
Author: Τομαρά, Ευτυχία
Title: Ψυχική ανθεκτικότητα και πηγές εργασιακού άγχους στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Alternative Titles: Psychological resilience and sources of work-related stress in primary education teachers
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Αναστασίου, Αδάμος
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την περίπλοκη σχέση μεταξύ της ψυχολογικής ανθεκτικότητας και του εργασιακού άγχους που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό τοπίο που χαρακτηρίζεται από εξελισσόμενες προκλήσεις, η ψυχική ευημερία των εκπαιδευτικών αποτελεί κρίσιμο παράγοντα που επηρεάζει όχι μόνο την προσωπική τους ζωή αλλά και την αποτελεσματικότητά τους στην τάξη. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην αποκάλυψη των διαστάσεων της ψυχικής ανθεκτικότητας που αφορούν ειδικά τους εκπαιδευτικούς και των διαφόρων πηγών άγχους που διαπερνούν την επαγγελματική τους ζωή. Συγκεκριμένα, μέσω της παρούσας εργασίας στοχεύεται ο τρόπος, με τον οποίο η ψυχική ανθεκτικότητα συμβάλλει στην αντιμετώπιση των στρεσογόνων και δύσκολα διαχειρίσιμων καταστάσεων που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η διερεύνηση των πηγών του άγχους, που έχουν οι εκπαιδευτικοί.
This thesis explores the complex relationship between psychological resilience and work stress experienced by primary school teachers. In a contemporary educational landscape characterized by evolving challenges, teachers' mental well-being is a critical factor that affects not only their personal lives but also their effectiveness in the classroom. This research aims to reveal the dimensions of mental resilience specific to teachers and the various sources of stress that permeate their professional lives. Specifically, through this study, it aims to identify how mental resilience contributes to coping with the stressful and difficult to manage situations experienced by primary school teachers and to explore the sources of stress experienced by teachers.
Keywords: Εκπαιδευτικοί
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TomaraEftychiaMsc2023.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons