Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29515
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαπαχτσή, Βενετίαel
dc.contributor.authorΠαπαδημητρίου, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2023-10-12T05:30:26Z-
dc.date.available2023-10-12T05:30:26Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29515-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΑντικείμενο μελέτης της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η πρώτη εφαρμογή του θεσμού του μέντορα στις ελληνικές σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών που δέχθηκαν μεντορική καθώς και των ίδιων των μεντόρων σχετικά με την πρώτη επίσημη εφαρμογή του θεσμού του μέντορα. Επιμέρους στόχοι είναι η ανάδειξη των οφελών κατόπιν αξιοποίησης της μεντορικής σχέσης, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μέντορα, οι σχέσεις που αναπτύσσονται, όπως επίσης, η καθιέρωση του θεσμού στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στο πρώτο στάδιο της εργασίας, πραγματοποιείται μια θεωρητική ανάλυση των εννοιών "mentoring" και "μέντορας". Ακολούθως, παρουσιάζονται οι διάφορες μορφές και μοντέλα του mentoring, εξετάζονται τα οφέλη που προκύπτουν από τη μεντορική σχέση, καθώς και τα χαρακτηριστικά και τα γνωρίσματα που διακρίνουν έναν αποτελεσματικό μέντορα μέσα σε αυτήν τη διαδικασία. Επιπλέον, παρουσιάζονται ορισμένες διεθνείς πρακτικές του mentoring και το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με την παρουσίαση σχετικών ερευνών πάνω στο θεσμό του μέντορα. Στο δεύτερο κομμάτι της εργασίας παρουσιάζεται η ποιοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δέκα εκπαιδευτικούς, που δέχθηκαν καθοδήγηση, και σε επτά μέντορες, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εν συνεχεία, διερευνήθηκαν οι απόψεις τους αναφορικά με τα οφέλη που προέκυψαν μέσα από την εφαρμογή του θεσμού, το προφίλ του μέντορα, τις σχέσεις που αναπτύχθηκαν μεταξύ καθοδηγητή και καθοδηγούμενου και την καθιέρωση του θεσμού στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Τα βασικά ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν τη σημασία της θεσμού του μέντορα στις εκπαιδευτικές μονάδες, ιδίως για τους νεοδιορισθέντες, από τη στιγμή που μέντορες και καθοδηγούμενοι αναγνωρίζουν οφέλη από την αξιοποίησή του. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι ένας μέντορας οφείλει να κατέχει ένα σύνολο δεξιοτήτων σε γνωστικό, επικοινωνιακό και συμβουλευτικό επίπεδο, κρίνοντας ως ιδανικό μέντορα, αυτόν που κατέχει γνώσεις στο ίδιο αντικείμενο για την επιτυχή επαγγελματική εξέλιξή τους. Επιπροσθέτως, οι σχέσεις που διαμορφώνονται ανάμεσα στον μέντορα και τον καθοδηγούμενο, με βάση τον τρόπο εφαρμογής του θεσμού, χαρακτηρίζονται κυρίως από τυπικότητα και το ενδεχόμενο καθιέρωσης του θεσμού προβληματίζει αρκετά τους εκπαιδευτικούς. Τέλος, τα αποτελέσματα αποτελούν έναν καλό κίνητρο για περαιτέρω μελέτη και έρευνα σχετικά με την εφαρμογή του θεσμού για τον επόμενο διαδοχικό χρόνο.el
dc.format.extent170el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΚαθοδηγούμενοςel
dc.subjectΕκπαιδευτικόςel
dc.subjectΝεοδιόριστοςel
dc.subjectΑναπληρωτήςel
dc.subjectΜεντορική σχέσηel
dc.subjectΕπαγγελματική ανάπτυξηel
dc.subjectMenteeel
dc.subjectEducatorel
dc.subjectSubstitute educatorel
dc.subjectMentorship relationshipel
dc.subjectProfessional developmentel
dc.subjectNewly appointed educatorel
dc.titleΟ θεσμός του μέντορα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: απόψεις μεντόρων και εκπαιδευτικών για την πρώτη επίσημη εφαρμογή του θεσμούel
dc.title.alternativeMentorship in the greek educational system. Mentors and teachers’ views on its official Implementationen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadimitriouAnastasiaMsc2023.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons