Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29453
Author: Πλιάτσικας, Δημήτριος
Title: Ηγεσία και διαφορετικότητα στη σχολική μονάδα
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Γκιώση, Στυλιανή
Abstract: Η Ελλάδα, ένεκα της γεωγραφικής της θέσης στο σταυροδρόμι δύο ηπείρων, αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί, ειδικότερα τα τελευταία χρόνια, μια χώρα υποδοχής αυξημένου αριθμού τόσο μεταναστών όσο και προσφύγων. Το γεγονός αυτό οδηγεί αυτόματα σε αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της ελληνικής κοινωνίας, ασκώντας σημαντική επιρροή στη σχολική πραγματικότητα ως προς την εκπαιδευτική διαδικασία και την πολι-τισμική σύνθεση του σύγχρονου σχολείου. Η παρουσία μαθητικού πληθυσμού με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο στις σχολικές τάξεις αποτελεί σημαντική πρόκληση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και για τους ίδιους τους μαθητές, καθώς καλούνται να αντιμετωπίσουν ποικίλα προβλήματα, σημαντικότερο την εμφάνιση διαφόρων στερεότυπων αντιλήψεων εναντίον τους. Η αποδοχή της διαφορετικότητας θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία και σε αρκετές περιπτώσεις είναι ανέφικτη· αυτό το ενδιαφέρον εστιάζεται στον τρόπο διαχείρισής της από τους εκπαιδευτικούς αλλά πρωταρχικά από τους σχολικούς ηγέτες. Για τον λόγο αυτό στη συγκεκριμένη εργασία θα μελετηθεί και θα αξιολογηθεί ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας στη διαχείριση της ετερότητας και στην αποτελεσματική ενσωμάτωσή της στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα
Keywords: Στιλ ηγεσίας
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PliatsikasDimitrisMsc2023.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons