Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29345
Author: Χαλδαιοπούλου, Μαρία
Title: Η διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Ημαθίας για την επαγγελματική τους ανάπτυξη
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών έχει αναδυθεί ως ένα σημαντικό θέμα συζήτησης, έρευνας και προβληματισμού το οποίο άπτεται τόσο του ατομικού όσο και του συλλογικού ενδιαφέροντος. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ημαθίας σχετικά με την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Ειδικότερα, στόχος της εργασίας είναι να εξεταστεί η ανταπόκριση και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης. Η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι αυτή της ποσοτικής έρευνας με την χρήση σταθμισμένων εργαλείων και συγκεκριμένα των ερωτηματολογίων TAP scale και TPD@Work scale, τα οποία μελετούν αντίστοιχα την ανταπόκριση και τη συμμετοχή σε δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 118 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ημαθίας. Από την επεξεργασία και την ανάλυση των δεδομένων προέκυψαν τα παρακάτω αποτελέσματα. Αρχικά, διαφάνηκε πως οι εκπαιδευτικοί είχαν μέτρια προς θετική ανταπόκριση σε δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης και μεγάλη συμμετοχή στο σύνολο αυτών, ενώ διαφοροποίηση παρουσιάστηκε ως προς το «συνεργατικό μάθημα», στο οποίο οι συμμετέχοντες εμφάνισαν μέτρια συμμετοχή. Επιπρόσθετα, διαφοροποιήσεις εντοπίστηκαν και στα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων, με τις γυναίκες συμμετέχουσες να εμφανίζουν μεγαλύτερη συμμετοχή στις δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης από τους άνδρες συμμετέχοντες. Παράλληλα, σχετικά με το επίπεδο εκπαίδευσης δεν υπήρξαν σημαντικές αποκλίσεις παρά μόνο στην υποκλίμακα της συνεργασίας στην οποία οι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εμφάνισαν μικρότερη συμμετοχή. Ως προς την ηλικία και την εμπειρία των συμμετεχόντων δεν προέκυψαν σημαντικές διαφορές, παρά μόνο στην υποκλίμακα του αναστοχασμού και της ανατροφοδότησης στην οποία οι μεγαλύτεροι σε ηλικία εκπαιδευτικοί παρουσίασαν μικρότερη συμμετοχή. Τέλος, όπως ήταν αναμενόμενο διαπιστώθηκε συσχέτιση της ανταπόκρισης με την συμμετοχή σε δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης, με τους εκπαιδευτικούς που εμφάνισαν μικρότερη ανταπόκριση να έχουν και μικρότερη συμμετοχή σε αυτές.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChaldaiopoulouMariaMsc2023.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons