Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29329
Author: Αγγελάκη Ρίζου, Δέσποινα Ζωή
Title: Επαγγελματικός προσανατολισμός και επαγγελματική συμβουλευτική σε άτομα με αναπηρίες: διερεύνηση απόψεων γονέων μαθητών σε ενιαία ειδικά επαγγελματικά γυμνάσια και Λύκεια (εν.ε.ε.γυ-.λ.) και σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ε.ε.ε.ε.κ.)
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Παπακωνσταντίνου, Δόξα
Abstract: Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση των απόψεων των γονέων παιδιών με αναπηρία αναφορικά με τις υπηρεσίες Συμβουλετικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Συ.Ε.Π.) που λαμβάνουν τα παιδιά τους κατά τη φοίτησή τους στη Δευτεροβάθμια Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση της ελληνικής επικράτειας. Για τους σκοπούς της έρευνας σχεδιάστηκε ένας οδηγός συνέντευξης και αντλήθηκαν 15 συνεντεύξεις σε γονείς παιδιών με αναπηρία στα γεωγραφικά διαμερίσματα της Θεσσαλίας, των Β. Σποράδων και της Φθιώτιδας. Η ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων επιτεύχθηκε με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν απ’ την παρούσα έρευνα κάνουν εμφανή αφενός τη θετική στάση των γονέων απέναντι στη σημασία του εν λόγω θεσμού και αφετέρου τον έντονο προβληματισμό τους και τις αμφιβολίες που τρέφουν αναφορικά με την αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών του θεσμού και την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών. Από τα ευρήματα καταδεικνύεται επίσης η παντελής έλλειψη πληροφόρησης των γονέων για ζητήματα Συ.Ε.Π. και συνεπώς, η άγνοια που οι ίδιοι δηλώνουν. Αναφορικά με τον τρόπο εφαρμογής της Συ.Ε.Π. εντός των σχολικών δομών οι απόψεις των γονέων διίστανται με την κατά μικρό ποσοστό μεγαλύτερη μερίδα να κάνει λόγο για αναποτελεσματική εφαρμογή του θεσμού. Τέλος, μέσω των αποτελεσμάτων εκφράζονται οι αντιλήψεις των γονέων αναφορικά με τους παράγοντες που αποτελούν εμπόδιο και παρακωλύουν την επιτυχή εφαρμογή της Συ.Ε.Π. στα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ). Οι παράγοντες αυτοί εντοπίζονται στην ελλιπή κρατική μέριμνα, στις ακατάλληλες υλικοτεχνικές υποδομές, στην απουσία εξειδικευμένου στον θεσμό εκπαιδευτικού προσωπικού, στη χρήση μη αποτελεσματικών μεθόδων κατά την υλοποίηση της Συ.Ε.Π. και στην έλλειψη συνεργασίας και συμμετοχής γονέων.
Keywords: Απόψεις γονέων παιδιών με αναπηρία
Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός
Ειδική επαγγελματική εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AggelakiRizouDespoinaZoiMsc2023.pdf754.34 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons